Mesleki Fransızca I(FRA105)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FRA105 | Mesleki Fransızca I | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Dilşad Kuğuoğlu Altınışık dkuguoglu@gsu.edu.tr (Email) Lyna MAAZİZ maaziz.lyna@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Fransız Anayasa Hukuku'na dair temel kavramları ve buna ait hukuk terminolojisini tanımak Fransa'daki siyasi kurumların işleyiş tarzını anlamak ve bunları uygulayabilmek Hukuk dilinin kelime bilgisi, terimleri ve gramerini öğrenmek |
İçerik |
- Anayasa - Milli politik kurumlar - Kuvvetler ayrılığı - Yürütme - Yasama - Yargı |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
- Anayasa Hukuku terminolojisi - Hukuk diline ait terimler ve dilbilgisi - Fransız Anayasa Hukuku ve yasama-yürütme-yargı kuvvetine dair temek bilgi - Güncel Fransız siyasetini anlamak compréhension de l'actualité politique française |
Öğretim Yöntemleri |
- Temel ders - Metin okumaları-sorular - Ödev - Görsel materyel ve sorular - Türk-Fransız Anayasa-Hukuku kavram sözlüğünün geliştirilmesi |
Kaynaklar |
4 Ekim 1958 Fransız Anayasası Eliane Damette: Méthode de français juridique, 2012 A. Cammilleri : Droit constitutionnel, Nathan 1997 www.toupie.org www.vie publique.fr www.gouvernement.fr www.assemblée nationale.fr www.elysee.fr Youtube |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Anayasa Hukukuna giriş: De Gaulle Anayasayı tanıtıyor (video) |
2 | Anayasa Md 1 - 4 |
3 | Anayasa Md 1 - 4 - Egzersiz |
4 | Siyasi kurumlar |
5 | Yayın "C'est pas sorcier - Jeu de loi" |
6 | Kuvvetler Ayrılığı |
7 | Kuvvetler Ayrılığı- Egzersiz |
8 | Yayın "Secrets d'Histoire" - Si les murs de l'Elysée pouvaient parler " |
9 | Belgesel "La Ve République et ses monarques" |
10 | Bakanlar |
11 | Bir kanunun doğuşu |
12 | Yayın: "C'est pas sorcier - Jeu de loi" (devamı) |
13 | Yargı yetkisi |
14 | yargı yetkisi- egzersiz |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 100 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel hukuki kavramlara hâkim olma, bu kavramları tanımlama, yorumlama ve kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | ||||
2 | Temel hukuk disiplinlerine ve içeriklerine (her bir alana ilişkin yasal düzenlemelere, yargı organlarının kararlarına ve bilimsel değerlendirmelere) hâkim olma. | X | ||||
3 | Genel hukuk bilgisine, temel hukuk kurallarına ve hukuk metodolojisine yönelik yeterli teorik bilgiye sahip olma. | X | ||||
4 | Hukuki sorunları tespit ve teşhis edebilme. | X | ||||
5 | Tespit edilen hukuki sorunlara çözüm üretebilmek için hukuki yorum yöntemlerini etkin şekilde kullanabilme, çözüm odaklı analiz ve sentez yapabilme, strateji geliştirebilme. | X | ||||
6 | Hukuki sorunlar üzerine araştırma yapabilme ve düşünce geliştirme yeterliliğine sahip olma. | X | ||||
7 | Karmaşık hukuki sorunları çözmek için bireysel olarak ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | ||||
8 | Eleştirel bakış açısı ile hukuki sorunları mevcut olan ve olması gereken hukuk bakımından ayrı ayrı değerlendirebilme. | X | ||||
9 | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek Fransızca ya da İngilizce olarak sözlü ya da yazılı şekilde kullanabilme, belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatabilme. | X | ||||
10 | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilme, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak geliştirme ve güncelleme, bu amaç doğrultusunda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||
11 | Çeşitli hukuk sistemleri arasında mukayeseli şekilde inceleme ve araştırma yapabilme. | X | ||||
12 | İnsan haklarına saygılı olma, evrensel hukuk ilkelerini ve evrensel hukuk anlayışını özümseme. | X | ||||
13 | Hukukçu kimliğinin gerektirdiği dürüstlüğe, adalet ve hakkaniyet anlayışına ve etik değerlere sahip olma. | X | ||||
14 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal sorunlara karşı duyarlı olma; demokratik, laik ve sosyal hukuk devletini benimseme. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 52 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2.08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |