Felsefe Metinleri(PH465)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH465 | Felsefe Metinleri | 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Zübeyde Gaye ÇANKAYA EKSEN gayecankaya@yahoo.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Spinoza metafizigine giriş ve Ethica'nın II. Kitabının ilk 13 Önermesinin yakın okuması. |
İçerik | Ethique II,Propositions 1-13 |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1.Bir felsefî metin okuma deneyimi. 2.Felsefî metinlere eleştirel yaklaşım. 3.Derinlemesine düşünme ve sorgulama becerisinde artış. |
Öğretim Yöntemleri | Yüzyüze |
Kaynaklar | Baruch Spinoza, Éthique, trad. Bernard Pautrat, Paris, Editions du Seuil, 1988 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Leibniz'in biyografisi ve bibliyografisi |
2 | Metnin okunması |
3 | Metnin okunması |
4 | Metnin okunması |
5 | Metnin okunması |
6 | Metnin okunması |
7 | Vize sınavı |
8 | Metnin okunması |
9 | Metnin okunması |
10 | Metnin okunması |
11 | Metnin okunması |
12 | Metnin okunması |
13 | Metnin okunması |
14 | Metin hakkında son mülâhazalar ve genel tartışma |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | |||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | |||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | |||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 13 | 13 |
Diğer Uygulamalar | 4 | 3 | 12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 23 | 23 |
Diğer | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |