Siyasal İktisat ve Kurumlar(ECON442)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON442 | Siyasal İktisat ve Kurumlar | 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Sezgin POLAT sezginpolat@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, ekonomi teorisinin sosyal ve siyasal alanlara uygulanmasının makaleler yardıyla öğrenilmesini ve kurumsal iktisadın farklı yaklaşımlarının sayısal yömtemler aracılığıyla kavranmasını hedeflemektedir. |
İçerik | Ders genel olarak her hafta işlenecek makalelerlerden oluşmaktadır. Konular öğrenci sunumlarını takiben kavramsal ve yöntemsel tartışmalarla, karşılaştırmalı bir şekilde işlenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Karşılaştırmalı çalışmaların çözümlenmesi ve tartışılması. Teorik ve uygulamalı yöntemlerin makaleler yardımıyla analizi. |
Öğretim Yöntemleri | Makale çözümlemesi, sayısal yöntem analizi |
Kaynaklar |
Acemoglu, Daron, and James A. Robinson. Economic origins of dictatorship and democracy. Cambridge University Press, 2005. Acemoglu, Daron, Simon Johnson, and James A. Robinson. "Institutions as a fundamental cause of long-run growth." Handbook of economic growth 1 (2005): 385-472. North, Douglass C., John J. Wallis, and Barry R. Weingast. "Violence and social order." Cambridge (Mass.) (2009). North, Douglass C. "Institutions, transaction costs and economic growth." Economic Inquiry 25.3 (1987): 419-428. Greif, Avner. Institutions and the path to the modern economy: Lessons from medieval trade. Cambridge University Press, 2006. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Kurum Kavramı ve sosyal çatışma |
2 | Demokrasinin ekonomik kökenleri 1 |
3 | Demokrasinin ekonomik kökenleri 2 |
4 | Faktör donanımı tezi |
5 | İktisadi yasalar ve kurumlar |
6 | Kültür, inançlar ve iktisadi faaliyet 1 |
7 | Kültür, inançlar ve iktisadi faaliyet 2 |
8 | İktisadi teşvikler ve doğal kaynaklar |
9 | Orta Doğu ve kurumsal miras |
10 | Güven ve büyüme |
11 | Sosyal yapılar |
12 | Sosyal sermaye |
13 | Fikirler ve kurumlar |
14 | Anayasaların ekonomik etkileri |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 2 | 40 |
Sunum | 1 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | |||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | |||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | |||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | X | ||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | |||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Sunum | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4.08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |