Avrupa Birliği Ekonomisi(ECON455)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON455 | Avrupa Birliği Ekonomisi | 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Sevgi GENCAY İNECİ sineci@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bölgesel ekonomik entegrasyon teorileri ışığında, Avrupa Birliği ekonomisinin geçirdiği aşamaları ve ekonomik kriz ortamındaki sorunlarını ortaya koymak. |
İçerik | Ekonomik entegrasyonun aşamaları ve gümrük birliği, Gümrük birliği ve üretimde uzmanlaşma, ekonomik ve parasal birlik ve güncel ekonomik sorunlar |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Avrupa Birliği ekonomisinin dünya ekonomisi içindeki yerini anlayabilmek, Entegrasyonun çeşitli aşamalarında karşılaştığı sorunlar ve bunların makroekonomik analizini yapabilmek, Bu analizleri yapabilmek için gerekli teorik ve istastistiki bilgileri kullanma becerisini kazanabilmek. |
Öğretim Yöntemleri | Teorik |
Kaynaklar |
Burda, M&Wyplosz, C.(2011), Macroéconomie: une perspéctive européenne, Edition De Boeck. Ders dokumanı ve seçilmiş makaleler |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Avrupa Birliğinin Ortaya Çıkışı |
2 | Dünya Ekonomisi İçindeki Yeri |
3 | Bölgesel Ekonomik Entegrasyon Olarak Avrupa Birliği |
4 | Gümrük Birliği Teorisi |
5 | Birliğin Dış Ticaret Politikası |
6 | Birliğin Bütçesi ve Ortak Tarım Politikası |
7 | Ara sınav |
8 | Makale analizi: Avrupa Birliginin Zayıf Noktaları |
9 | Birliğin Büyüme ve Uyum Sorunları |
10 | Ekonomik ve Parasal Birlik |
11 | Genişleme politikası ve Birliğe Maliyeti |
12 | Avrupa Birliği ve Türkiye |
13 | Ekonomik kriz ve Ekonomik Parasal Birliğin sorunları |
14 | Öğrenci sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 5 | 10 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 4 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 5 | 10 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 3 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 17 | 37 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | X | ||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | X | ||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | |||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Sunum | 7 | 3 | 21 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 4 | 4 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 5 | 2 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 4 | 4 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 6.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |