Küreselleşme ve Finansal Krizler(ECON458)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON458 | Küreselleşme ve Finansal Krizler | 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Sevgi GENCAY İNECİ sineci@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste finansal küreselleşmenin dünya ekonomisi üzerindeki etkileri, krizlere makroekonomik analiz yaklaşımı ile incelenecektir. Ders interaktif katılım gerektirir, öğrencinin %70 derse katılımı zorunludur. |
İçerik | Lisans programı |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenciler, • Öncü göstergeleri izleyerek konjonktürel dalgalanmaların evrelerini ayırtedebilir, • Finansal küreselleşme ile konjonktürel dalgalanmalar arasındaki ilişkiyi anlayabilir, • Finansal serbestliğin zayıf bankacılık sistemine etkilerini kavrayabilir, • Tekrarlayan finansal krizlerin nedenlerini anlayabilir, • Bankacılık sistemindeki zayflıklara çözüm öneren uluslararası bankacılık düzenlemeleri hakkında bilgi sahibi olabilir, (Basel I; II, III). |
Öğretim Yöntemleri | Teorik |
Kaynaklar |
Ders dokumanı ve seçilmiş makaleler DEES, Stephane Macroéconomie financière Dunot,2019. BERR Eric (2019), Chapitre 10 : Crises financières et crise écologique. Macroéconomie ,pp.289-306, Dunod. BURDA Michael; Wyplosz Charles; Macroéconomie une perspective européenne, de Boeck, 2003. STIGLITZ Joseph; La grande désillusion, Le prix nobel d’économie, 2002 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş: Finansal Küreselleşme Nedir? |
2 | Konjonktürel Dalgalanmalar ve makroekonomik zayıflıklar |
3 | Reel Konjonktür Teorileri |
4 | Döviz Kuru Krizlerini Açıklayan Modeller ( Flood Garber, Krugman modelleri ve diğerleri) |
5 | Gelişmekte olan Ülkelerde Borç Sorunu: (Gelişme farklılıkları, yapısal sorunlar ve yabancı sermaye akımları) |
6 | Küresel Finansal Krizler: (1929 Büyük Dünya Bunalımı, sebepleri , gelişmekte olan ülkelerdeki krizler) |
7 | 1987 Bankacılık Krizi : (Sebepleri, panik ve yayılma etkisi) |
8 | Yükselen Ekonomilerde Finansal Krizler ( Meksika Krizi 1994-1995) |
9 | 1997 Asya Krizi, 1998 Rusya Krizi |
10 | Güney Amerika Krizi |
11 | 2008 Küresel Finans Krizi |
12 | Euro Bölgesi Ekonomi Yönetimi |
13 | Uluslararası Bankacılık ve Finans Sisteminde Reform: Basel I-II-III |
14 | Ödev Sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 5 | 10 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 9 | 61 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | |||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Sunum | 10 | 3 | 30 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 4 | 4 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınavlar | 4 | 1 | 4 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 3 | 4 | 12 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 6.04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |