Kamu İktisadında Seçme Konular(ECON417)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON417 | Kamu İktisadında Seçme Konular | 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Sezgin POLAT sezginpolat@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere ekonomik etkinlik, dağılım, eşitsizlikler, kamu kesiminin ekonomideki rolü ve etkileri ile ilgili kamu iktisadının bazı temel problemlerini tanıtmaktır. |
İçerik | Ders, piyasa dengesinin etkinliği, piyasa kusurları, kamu malı temini, ortak havuz kaynakları sorunları ve sosyal tercihler gibi konuları kapsar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | |
Öğretim Yöntemleri | Konu anlatımı, okumalar ve sınıf içi tartışma. |
Kaynaklar |
Hindriks, Jean, and Gareth D. Myles. Intermediate public economics. MIT press, 2013. Mueller Dennis Public Choice III, Cambridge University Press; 3 edition, 2003. Bowles, Samuel, and Simon D. Halliday. Microeconomics: Competition, Conflict, and Coordination. Oxford University Press, 2022. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Competitive Equilibrium, Market Allocation and Welfare Theorems |
2 | Theories of Public Sector: Growth of Public Sector - Redistribution - Development- Agency Model |
3 | Public Good Provision |
4 | Externalities and Inefficiencies |
5 | Imperfect Information - Incomplete Contracts: Principal-Agent model, Contingent Renewal Contract |
6 | Imperfect Competition and Rent Seeking |
7 | Midterm Paper |
8 | Tragedy of Commons and Common Pool Resources |
9 | Tragedy of Commons - Fikret Berkes |
10 | Public Provision and Voting - Median Voter Models |
11 | Taxation and Optimality, Income Taxation and Tax Evasion |
12 | Compensating Wage Differentials - Rosen and Roback Models |
13 | Family Model -Inter-household Redistribution and Public Transfers |
14 | Local Public Goods- Fiscal Decentralization |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 50 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | X | ||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | X | ||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | X | ||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | X | ||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | X | ||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 | 30 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.20 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |