Türkiye Ekonomisinin Güncel Sorunları(ECON404)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON404 | Türkiye Ekonomisinin Güncel Sorunları | 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Sezgin POLAT sezginpolat@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin temel hedefi Türkiye ekonomisinin güncel sorunları teorik ve uygulama çalışmalar yardımıyla incelemektir. Dersin ilk kısımda daha çok makro ekonomik politikaları analiz edilecek, ikinci kısmında ise eşitsizlik, verimlilik, beşeri sermaye, ve işgücü piyasası gibi yapısal sorunların incelenecektir. |
İçerik |
1. Monetary Policy Issues, Macro-Prudential Policy and Inflation Targeting in Turkey 2. Fiscal Policy and Role of Multiplier In Turkey 3. Taxation in Turkey 4. Trade Policy and Capital Flows 5. Banking and Business Cycles and Credit Guarantee Fund 6. Financial Crises and Turkish Experience (1994, 2001 And 2008 Crisis) 7. 2008 Global Economic Crisis, Eurozone Recession and Their Effects on Turkish Economy 8. Growth Diagnostics and Firm Dynamics and Productivity in Turkey 9. Housing Market in Turkey 10. Labor Market Issues and Syrian Refugees on The Turkish Labor Market 11. Human Capital, Misallocation, And Middle-Income Trap 12. Institutions and Regulations |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Analiz ve bulguların teori çerçevesinde anlaşılması |
Öğretim Yöntemleri | Teorik modeller ve uygulama çalışmaları |
Kaynaklar |
Erdem Basci ve Hakan Kara, 2011. "Finansal Istikrar ve Para Politikasi," Working Papers 1108, Research and Monetary Policy Department, Central Bank of the Republic of Turkey. Yasemin Barlas ve Neslihan Kaya, 2013. "Parasal Genisleme Politikalarinin Gelismekte Olan Ulke Portfoy Akimlari Kompozisyonuna Etkisi," CBT Research Notes in Economics 1301, Research and Monetary Policy Department, Central Bank of the Republic of Turkey. Turkiye Cumhuriyet Merkez Bankasi Bilancosu Açiklamalar, Rasyolar ve Para Politikasi Yansimalari Nurhan Yenturk “STK’lar için Sosyal Koruma Harcamalarını Izleme Kılavuzu” Istanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları 389, Eylul 2012. İzak Atiyas. Economic institutions and institutional change in Turkey during the neoliberal era. New Perspectives on Turkey (Sl), (47):57–81, 2012. Ayşe Buğra ve Sinem Adar “Türkiye’nin Kamu Sosyal Koruma Harcamalarının Karşılaştırmalı Analizi Izleme Kılavuzu” Istanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları 389, Eylul 2012 Richard F Doner and Ben Ross Schneider. The middle-income trap: More politics than economics. World Politics, 68(4):608–644, 2016. Christian Dustmann, Uta Schönberg, and Jan Stuhler. The impact of immigration: Why do studies reach such different results? Journal of Economic Perspectives, 30 (4):31–56, 2016. Binnur Balkan and Semih Tumen. Immigration and prices: quasi-experimental evidence from syrian refugees in turkey. Journal of Population Economics, 29(3): 657–686, 2016. Abhijit V Banerjee and Esther Duflo. The economic lives of the poor. The journal of economic perspectives, 21(1):141–167, 2007. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | 1. Monetary Policy Issues, Macro-Prudential Policy and Inflation Targeting in Turkey |
2 | 2. Fiscal Policy and Role of Multiplier In Turkey |
3 | 3. Taxation in Turkey |
4 | 4. Trade Policy and Capital Flows |
5 | 5. Banking and Business Cycles and Credit Guarantee Fund |
6 | 6. Financial Crises and Turkish Experience (1994, 2001 And 2008 Crisis) |
7 | 7. 2008 Global Economic Crisis, Eurozone Recession and Their Effects on Turkish Economy |
8 | 8. Growth Diagnostics and Firm Dynamics and Productivity in Turkey |
9 | 9. Housing Market in Turkey |
10 | 10. Labor Market Issues and Syrian Refugees on The Turkish Labor Market |
11 | 11. Human Capital, Misallocation, And Middle-Income Trap s |
12 | 12. Institutions and Regulation |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 40 |
Sunum | 1 | 60 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | X | ||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | |||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | |||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | |||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | X | ||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | |||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum | 1 | 12 | 12 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Diğer Uygulamalar | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |