Kalkınma İktisadı(ECON471)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON471 | Kalkınma İktisadı | 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ayça AKARÇAY aakarcay@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kalkınma ekonomisinin farklı yönlerini teorik ve ampirik açıdan sunmak. |
İçerik | Ders, dünyadaki kalkınmaya, kalkınma politikalarının altında yatan teorilere ve bunların çeşitli ekonomik ve sosyal boyutlarına genel bir bakış sunmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Kalkınma konularının evrimi ve kalkınma ekonomisinin altında yatan teoriler hakkında bilgi. Kalkınmanın farklı yönlerine ilişkin ampirik verilerin analiz edilmesi. |
Öğretim Yöntemleri | Dersler, sunumlar |
Kaynaklar |
Economic Development, 13th edition, Michael P. Todaro and Stephen C. Smith, Pearson, 2020. Derste ele alınan konularla ilgili seçilmiş araştırma makaleleri. Bu makaleler her iki haftada bir katılımcılar tarafından sunulacak ve tartışılacaktır. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş - kalkınma sorunları, karşılaştırmalı perspektif |
2 | Gelişim teorileri |
3 | Gelişim teorileri - sunumlar |
4 | Yoksulluk ve eşitsizlik |
5 | Yoksulluk ve eşitsizlik - sunumlar |
6 | Demografi |
7 | Demografi - sunumlar |
8 | Vize sınavı |
9 | Kentleşme |
10 | Kentleşme - sunumlar |
11 | Beşeri sermaye - Eğitim ve sağlık |
12 | Beşeri sermaye - Eğitim ve sağlık - sunumlar |
13 | Kalkınma aktörleri ve politikaları - piyasa, devlet, sivil toplum |
14 | Kalkınma aktörleri ve politikaları - piyasa, devlet, sivil toplum - sunumlar |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 0 | 40 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | X | ||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | X | ||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | X | ||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | X | ||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | X | ||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 1 | 13 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 6.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |