İşgücü İktisadı(ECON413)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON413 | İşgücü İktisadı | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Selin PELEK pelekselin@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı işgücü iktisadının temel konularını tanıtmak ve Türkiye'de işgücü piyasasının temel sorunlarını analiz etmektir. |
İçerik | İşgücü arzı; beşeri sermaye ve sinyal teorileri; statik işgücü talebi; tazmin edici ücret farklılıkları modeli, Türkiye'de işgücü piyasasının yapısal sorunları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki becerileri kazamış olması beklenmektedir: 1. İşgücü arzını etkileyen dinamikleri açıklayabilmek 2. Eğitim ve işgücü piyasası arasındaki ilişkileri kavramak 3. İşgücü talebini etkileyen dinamikleri açıklayabilmek 4. Ücretlerin belirlenme süreçlerine dair farklı mekanizmaların etkisini kavramak 5. Türkiye'de işgücü piyasasının temel sorunlarını kavramak ve analiz etmek |
Öğretim Yöntemleri | Formel ders anlatımı |
Kaynaklar |
Labor Economics, Cahuc, P. ve A. Zylberberg, MIT Press 2004, Labor Economics, Borjas, G,J, Mc Graw Hill, 2012 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş ve temel kavramlar |
2 | Neoklasik işgücü arzı |
3 | Neoklasik işgücü arzı modelinin genişletilmesi |
4 | Eğitim ve işgücü, temel göstergeler |
5 | Beşeri Semaye ve Sinyal teorileri |
6 | Türkiye'de işgücü arzı ve işgücünün niteliği |
7 | Statik işgücü talebi, kısa dönem |
8 | İşgücü talebi, uzun dönem |
9 | Ara sınav |
10 | Ücret farklılıkları ve ücretlerin belirlenmesi |
11 | Ücret farklılıkları ve ücretlerin belirlenmesi devam |
12 | Türkiye'de işgücü piyasasının yapısal sorunları |
13 | Türkiye'de işgücü piyasasının yapısal sorunları devam |
14 | Sentez |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 100 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | X | ||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | X | ||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | X | ||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 10 | 2 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |