Kamu Yönetimine Giriş(SP244)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SP244 | Kamu Yönetimine Giriş | 4 | 3 | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Cemil YILDIZCAN cemilyildizcan@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kamu yönetiminin temel prensipleri ve meselelerini tanıtmayı amaçlamaktadır. |
İçerik | Derste kamu yönetiminin devlet yapısı içerisindeki yeri ve işlevi tartışılarak alanın temel kavramları incelenecek ve dünyadaki önemli güncel tartışmalara odaklanılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Bu dersin sonunda öğrenciler, siyaset biliminin kavram ve araçlarından yararlanarak kamu yönetiminin yeri ve işleyişini ilişkisel, sosyopolitik ya da örgütsel farklı açılardan daha iyi kavrayabilecek ve ayrıca siyasi ve idari sistemler arasındaki ilişkiyi analiz edebileceklerdir. |
Öğretim Yöntemleri | Derste izlenen temel pedagojik yöntem dersi veren öğretim üyesinin belirlenmiş konuları anlatımına dayalıdır. Bu anlatımlarda öğrencilerin takibini kolaylaştırmak maksadıyla görsel sunumlardan da faydalanılacaktır. Derste izlenen yöntem aynı zamanda her seansta o haftanın okumalarından hareketle temel konular ve kavramlar üzerine yürütülecek sınıf içi tartışmaları ve öğrencilerin grup çalışmasına dayalı olarak gerçekleştirilecek sunumlarını da kapsamaktadır. |
Kaynaklar |
Başbakanlık, T. C. (2003). Değişimin Yönetimi İçin Yönetimde Değişim. Ankara: TC Basbakanlik. Bayraktar, S. U., & Massicard, E. (2011). La décentralisation en Turquie. Paris: Agence Française de Développement. Bezes, P. (2005). Le modèle de «l'État-stratège»: genèse d'une forme organisationnelle dans l'administration française. Sociologie du travail, 47(4), 431-450. Bezes, P. (2007). Construire des bureaucraties wébériennes à l'ère du New Public Management?. Critique internationale, (2), 9-29. Bezes, P. (2009). Réinventer l'État. Les réformes de l’administration française (1962-2008). Paris, PUF. Christensen, T., & Laegreid, P. (2008). Le NMP et au-delà: structure, culture et démographie. Revue internationale des sciences administratives, 74(1), 7-26. Çiner, C. U., & Karakaya, O. (2013). Merkez–yerel ilişkileri ve mülki idarenin dönüşümü. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 68(02), 063-093. Dreyfus, F. (2004). ‘Introduction’. In L’administration Dans Les Processus de Transition Démocratique, Presses de la Sorbonne. Paris. Eymeri-Douzans, J. M. (2008). Les réformes administratives en Europe: Logiques managérialistes globales, acclimatations locales. Pyramides, Revue du Centre d’études et de recherches en administration publique, 15, 71-94. Fişek, K. (2015). Yönetim, Ankara: Kilit Yayınları, 31-44. Hassenteufel, P. (2011). Sociologie de l'action publique. Armand Colin. Hibou, B. (1998). Retrait ou redéploiement de l'Etat?. Critique internationale, (1), 151-168. Hood, C. (1991). A public management for all seasons?. Public administration, 69(1), 3-19. Hood, C., & Lodge, M. (2006). The politics of public service bargains: reward, competency, loyalty - and blame. Oxford, Oxford University Press. Lipsky, M. (2010). « Street-Level Bureaucrats as Policy Makers ». In M. Lipsky, Street-level bureaucracy: Dilemmas of the individual in public service, Russell Sage Foundation, pp. 13-25. Massardier, G., & Tek, H. (2005). L'européanisation des rapports centre/périphérie en Turquie. Pôle Sud, (2), 25-43. Massicard, É. (2008). Régionalisme impossible, régionalisation improbable: La gestion du territoire en Turquie à l'heure du rapprochement avec l'Union Européenne. Revue d'études comparatives Est-Ouest, 171-203. Pollitt, C. (2003). The essential public manager. Buckingham: Open University Press. Pollitt, C., & Bouckaert, G. (2004). Public management reform: A comparative analysis. Oxford University Press, USA. Scott, J. C. (1998). Seeing Like a State: How Certain Schemes to Improve the Human Condition Have Failed. New Haven: Yale University Press. Sezen, S. (2011). Les explications internationales par opposition aux explications nationales des réformes administratives: le cas de la Turquie. Revue Internationale des Sciences Administratives, 77(2), 327-352. Shapiro, I., Skowronek, S., Galvin, D. (eds.) (2006). Rethinking political institutions: the art of the State. New York (NY), New York University Press. Thoenig, J. C. (1988). Serviteur de l'état ou manager public: le débat en France. Politiques et management public, 6(2), 81-92. Wilson, W. (1887). The study of administration. Political science quarterly, 2(2), 197-222. Yıldızcan, C., & Bayraktar, U. (2017). The empowerment of Turkish governors within hybrid settings of public administration. Mediterranean Politics, 1-20. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Introduction: présentation du cours, méthodologie & distribution des exposés |
2 | Le paradigme européen de la genèse de l’État : la constitution de monopoles |
3 | Le phénomène bureaucratique |
4 | L’administration de l'État: Une conception administrative du politique et une science universelle de l'administration |
5 | La bureaucratisation néolibérale du monde et critique de la bureaucratie: New Public Management |
6 | La diffusion global des réformes managériales |
7 | La logique néolibérale en pratique de l'administration: la street-level bureaucracy au-delà du marché et de l'État |
8 | L’action publique comme produit d’acteurs en interaction |
9 | Sociologie de l’institution diplomatique |
10 | Expertise et mondialisation |
11 | Bureaucraties et transformation des régimes politiques |
12 | Politiques par (et pour) le chiffre |
13 | Séance banalisée - Critiques de lecture |
14 | Conclusion |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 25 |
Toplam | 2 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi alanındaki başlıca kuramları, kavramları, yaklaşımları ve yöntemleri anlayabilir. | |||||
2 | Türkiye'deki sisyasal sistemin ve dünyadaki diğer siyasal sistemlerin yapısını ve işleyişini tanımlayabilir. | |||||
3 | Siyaset Bilimi alanında çalışma yaparken birincil ve ikincil kaynaklardan yararlanarak gerekli bilgileri saptayabilir, bunlarla analiz ve sentez yapabilir. | |||||
4 | Siyasal süreçler, kurumlar, mekanizmalar ve ilişkiler hakkında hipotezler oluşturarak bunları ampirik düzlemde sınayabilir. | |||||
5 | Temel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir araştırmayı bilimsel ve etik ilkeler doğrultusunda tasarlayabilir, yürütebilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayarak taraflara ulaştırabilir. | |||||
6 | Demokrasi, insan hakları ve toplumsal barışa ilişkin meselelere farkındalık ve duyarlılıkla yaklaşabilir. | |||||
7 | Toplumsal çatışmaların nedenlerini değerlendirerek çözümlerini araştırabilir. | |||||
8 | Küresel siyasal toplumda değişimin doğasını ve küreselleşme gibi karmaşık süreçlerin oluşumunu eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. | |||||
9 | Siyaset Bilimi ve ilişkili diğer disiplinlerin temel alanlarında ekip çalışmaları yapabilir. | |||||
10 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca’yı ve zorunlu yabancı dili olan İngilizce’yi kültürlerarası iletişimin gereklerini karşılayacak şekilde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslekdaşlarıyla iletişim kurabilir. | |||||
11 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini alanının gerektirdiği düzeyde kullanabilir. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 2 | 26 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |