Türk Dili I(TUR001)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TUR001 | Türk Dili I | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin kendilerini Türkçede sözlü ve yazılı ifade etme becerilerinin gelişmesini ve mantık hataları konusunda farkındalık kazanmasını sağlamaktır. Ayrıca öğrencilere, Türkçenin temel noktalama ve yazım biçimleri, dile özel anlatım ve ifade biçimleri ile birlikte, bir yazıda alıntılara nasıl referans verileceği, dipnot atılacağı ve kaynakça oluşturulabileceği hakkında da temel bilgiler verilecektir. |
İçerik |
Türkeçenin yazım kuralları Eleştirel düşünme Eleştirel okuma Eleştirel yazma |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenciler • Sözlü ve yazılı tartışmaları analiz edebilir, tartışmalar içinde yürütülen mantık hatalarını seçebilir ve bu hatalara karşın geçerli argümanlar üretebilir. • Farklı bakış açılarını yakalayabilir ve belli bir bakış açısıyla yazılmış bir metni farklı bakış açılarıyla değerlendirebilir. • Bir metnin temel izleğini, argümanını ve örneklem kümesini bulabilir ve bunları tartışmaya açabilir. • Kurmaca metinlerde yer alan olay örgüsü, zaman ve mekân analizi yapabilir. • Belli bir konuda giriş-gelişme-sonuç paragrafı için bir yazı yazabilir. • Yazdığı yazıda kullandığı bir referansı uygun kaynak gösterme yöntemlerine göre, dipnot ve kaynakçada gösterebilir. |
Öğretim Yöntemleri | Senkron-asenkron ders anlatımı; sınıf içi tartışma |
Kaynaklar |
Eco, U. (2017). Tez Nasıl Yazılır? (B. Parlal çev.) İstanbul: Can. Pamuk, O. (2013). Beyaz Kale. İstanbul: Yapı Kredi Paul, R. ve Elder, L. Minik Eleştirel Düşünme Kılavuzu. (https://www.criticalthinking.org/data/pages/15/0dd60e987cbcd57c689a721d880478e85535532d5b5b0.pdf) Uyar, T.. (2019). Aklın Kırk Haramisi Safsatalar. İstanbul: Destek |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Ders hakkında bilgilendirme |
2 | Türkçenin imla kuralları/ Türkçede resmi ve gayriresmi yazışmalar |
3 | Resmi Tatil |
4 | Eleştirel düşünme nedir? Önerme ve argüman nedir? Bir metnin önermesi nasıl bulunur? Önerme nasıl yazılır? |
5 | Argümanlardaki mantık hatalarını bulma yöntemleri ve uygulamaları |
6 | Argümanlardaki mantık hatalarını bulma yöntemleri ve uygulamaları |
7 | Eleştirel okuma ve bakış açısı nedir? Bakış açısını bulma, bir metni farklı bakış açılarından analiz etme denemeleri |
9 | Anlatıbilim: Anlatıcı nedir? Anlatıcı ve odak analizi |
10 | APA sistemiyle metin içinde gönderme yapma ve kaynakça oluşturma |
11 | Paragraf yazma ve paragraf çeşitleri |
12 | Eleştirel yazma: Açımlama, çözümleme, yorumlama ve değerlendirme |
13 | Kurmaca hakkında konuşma ve yazma |
14 | Kurmaca hakkında konuşma ve yazma |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
7 | Ödev Teslimi |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 1 | 10 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | -33 | 0 |
Toplam İş Yükü | 59 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |