Fransız Edebiyatı Tarihi(LFR114)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LFR114 | Fransız Edebiyatı Tarihi | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ahmet ÖZKAN aozkan@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Giriş dersi niteliğinde olan bu ders Fransız edebiyatı eğitimine yeni başlayan öğrencilere dört yıl boyunca farklı sınıflarda okuyacakları Fransız edebiyatının yüzyıllar içerisindeki gelişimini ve edebiyatla ilgili temel kavramları öğretmeyi amaçlamaktadır. |
İçerik | Ortaçağ'dan günümüze Fransız edebiyatı |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Farklı dönemlerdeki yazınsal akımlar ve bu akımların temsilcisi olan ve dönemin Fransız edebiyatına damga vuran önemli yazar ve yapıtları tanıma. Ortaçağ’dan günümüze Fransız edebiyatının gelişimini bütünlük içinde değerlendirebilme Tarihsel bir perspektif içinde söz konusu dönemin Fransız yazını ile tarihsel, sosyal, siyasal ve düşünsel koşulları arasında bağlantılar kurma becerisini kazanma |
Öğretim Yöntemleri | Anlatım |
Kaynaklar | Söz konusu periyod ve yüzyıllara ilişkin seçme metinler |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Fransız edebiyatının kökleri: İncil, Antik Yunan Latin edebiyatı, Fransızcanın doğuşu ve gelişimi |
2 | Orta Çağ'a giriş: Fransız Edebiyatı'nın ilk yazılı ve sözlü örnekleri |
3 | Orta Çağ - Saray Edebiyatı, Saray Şiiri, Şövalye Romanları: İlk Örnekler |
4 | XVI. Yüzyıl : Yüzyılın tarihsel ve edebi genel görünümü |
5 | Hümanizm - Rönesans - Reform - Pléiade - Ecole lyonnaise |
6 | XVII. Yüzyıl : Yüzyılın tarihsel ve edebi genel görünümü |
7 | Ara sınav |
8 | Barok, Préciosité, Klasisizm - Klasik Tiyatro - Komedi |
9 | XVIII. Yüzyıl : Yüzyılın tarihsel ve edebi genel görünümü - Aydınlanma Çağı |
10 | Aydınlanma Felsefesi - Rousseau - Voltaire - Montesquieu - Diderot |
11 | XIX. Yüzyıl : Yüzyılın tarihsel ve edebi genel görünümü |
12 | XIX. Yüzyıl edebi akımları: Romantizm, Realizm, Natüralizm, Sembolizm - 1 |
13 | XIX. Yüzyıl edebi akımları: Romantizm, Realizm, Natüralizm, Sembolizm - 2 |
14 | XX. Yüzyıl : Yüzyılın tarihsel ve edebi genel görünümü |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
2 | Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
3 | Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak. | X | ||||
4 | Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek. | X | ||||
5 | Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. | X | ||||
6 | Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. | X | ||||
7 | Fransız Edebiyatını öğretebilmek | X | ||||
8 | Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek. | X | ||||
9 | Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek. | X | ||||
10 | İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum | 1 | 8 | 8 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |