Bilişim Teknolojileri İkinci Öğretimde Tezsiz Yüksek Lisans Programı

Nesneye Yönelik Programlama(IT 511)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
IT 511 Nesneye Yönelik Programlama 1 4 0 0 3 8
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili İngilizce
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) MURAT AKIN murakin@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Nesneye dayalı programlama, bu derste başlamaktadır. Button, TextField, TextArea, Choice, RadioButton vs.. gibi temel nesnelerin kullanımı, Java konsol programlama, bazı algoritmik problemlerin çözümleri, Java application programlama, class-nesne-metot ilişkileri, miras alma (kalıtım), final ve statik kavramları ve kullanımları, upcasting, polimorfizm, downcasting, abstract class ve metotlar, interface vs...nesneye dayalı programlamanın temel felsefesi gibi başlıklar bu dersin amacını oluşturmaktadır.
İçerik Nesneye Yönelik Programlamanın Temelleri
Sarmalama Kavramı ve Gerçeklenmesi
Soyutlama Kavramı ve Gerçeklenmesi
Kalıtım Kavramı ve Gerçeklemesi
Çok Biçimlilik Kavramı ve Gerçeklenmesi
Ara Sınav
Class, Nesne ve Metot İlişkileri
Nesneye Yönelik Analiz ve Tasarım
Nesneye Yönelik Programlamanın Örneklerle Yapılması 1
Nesneye Yönelik Programlamanın Örneklerle Yapılması 2
Nesneye Yönelik Programlamanın Örneklerle Yapılması 3
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci aşağıdaki konularda yeterliliğe sahip olacaktır:

1. Java programlama dili kullanabilme yetisi,
2. Nesneye yönelik programlama becerisi,
3. İleri programlama teknikleri hatırlayabilme ve problemlere uygulayabilme yetisi,
4. Hataya daha az izin veren ve daha kullanıcı dostu (User Friendly) programlar yazabilme yeteneği
Öğretim Yöntemleri Ders teorik olarak anlatılmakta ve laboratuvarda uygulaması yapılmaktadır.
Kaynaklar 1. Java Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Altuğ Bilgin Altuntaş, Papatya Yayıncılık, 2014.
2. Java SE 7, Herbert Schildt, Alfa Yayıncılık, 2012.
3. Java, Numan Pekgöz, Pusula Yayıncılık, 2003.
4. Java Uygulamaları, David Flanagan, Pusula Yayıncılık, 2004.
5. Java ile Programlama ve Veri Yapıları, Bülent Çobanoğlu, Pusula Yayıncılık, 2013.
6. Blog Yazılarım, 4. Sürüm, Özcan Acar, Pratik Programcı Yayınları, Nisan 2015.
7. Java ile Nesneye Yönelik Programlama, Oğuz Aslantürk, (free) Ebook.
8. Yazılım Mühendisliğine Giriş, Aybar Karaçay, Deniz Karaçay ve Prof. Dr. Timur Karaçay, Abaküs Yayınları, 2016.
7. SCRUM, Agile Proje Yönetimi, Mehmet Yitmen, Seçkin Yayıncılık, 2017.
8. Felsefenin Kısa Tarihi, Nigel Warburton, Alfa Yayınları, 2017.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Nesneye Yönelik Programlamanın Temelleri
2 Sarmalama Kavramı ve Gerçeklenmesi
3 Soyutlama Kavramı ve Gerçeklenmesi
4 Kalıtım Kavramı ve Gerçeklemesi
5 Çok Biçimlilik Kavramı ve Gerçeklenmesi
6 Ara Sınav
7 Class, Nesne ve Metot İlişkileri
8 Nesneye Yönelik Analiz ve Tasarım
9 Nesneye Yönelik Programlamanın Örneklerle Yapılması 1
10 Nesneye Yönelik Programlamanın Örneklerle Yapılması 2
11 Nesneye Yönelik Programlamanın Örneklerle Yapılması 3
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 30
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 1 10
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 1 60
Toplam 3 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top