Master Program in Information Technologies

Object Oriented Programming(IT 511)

Course Code Course Name Semester Theory Practice Lab Credit ECTS
IT 511 Object Oriented Programming 1 4 0 0 3 8
Prerequisites
Admission Requirements
Language of Instruction English
Course Type Compulsory
Course Level Masters Degree
Course Instructor(s) MURAT AKIN murakin@gsu.edu.tr (Email)
Assistant
Objective Nesneye dayalı programlama, bu derste başlamaktadır. Button, TextField, TextArea, Choice, RadioButton vs.. gibi temel nesnelerin kullanımı, Java konsol programlama, bazı algoritmik problemlerin çözümleri, Java application programlama, class-nesne-metot ilişkileri, miras alma (kalıtım), final ve statik kavramları ve kullanımları, upcasting, polimorfizm, downcasting, abstract class ve metotlar, interface vs...nesneye dayalı programlamanın temel felsefesi gibi başlıklar bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Content 1. Hafta Java'da konsol programlama
2. Hafta Düğme, metin alanı gibi arayüz kontrollerine giriş
3. Hafta Java'da klavye kontrolü
4. Hafta Java'da fare kontrolü
5. Hafta Görsel programlama
6. Hafta Nesnelerin hareket ettirilmesi, oyun programlama 1,2
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Sınıf, nesne ve metot ilişkileri
9. Hafta Hesap makinesi vs... örnekler
10. Hafta Final, statik kavramları ve örnekler
11. Hafta Upcasting, downcasting ve polimorfizm, Abstract sınıf ve metotlar, interface sınıflar
Course Learning Outcomes Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci aşağıdaki konularda yeterliliğe sahip olacaktır:

1. Java programlama dili kullanabilme yetisi,
2. Nesneye yönelik programlama becerisi,
3. İleri programlama teknikleri hatırlayabilme ve problemlere uygulayabilme yetisi,
4. Hataya daha az izin veren ve daha kullanıcı dostu (User Friendly) programlar yazabilme yeteneği
Teaching and Learning Methods Ders teorik olarak anlatılmakta ve laboratuvarda uygulaması yapılmaktadır.
References 1. Java Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Altuğ Bilgin Altuntaş, Papatya Yayıncılık, 2014.
2. Java SE 7, Herbert Schildt, Alfa Yayıncılık, 2012.
3. Java, Numan Pekgöz, Pusula Yayıncılık, 2003.
4. Java Uygulamaları, David Flanagan, Pusula Yayıncılık, 2004.
5. Java ile Programlama ve Veri Yapıları, Bülent Çobanoğlu, Pusula Yayıncılık, 2013.
6. Blog Yazılarım, 4. Sürüm, Özcan Acar, Pratik Programcı Yayınları, Nisan 2015.
7. Java ile Nesneye Yönelik Programlama, Oğuz Aslantürk, (free) Ebook.
8. Yazılım Mühendisliğine Giriş, Aybar Karaçay, Deniz Karaçay ve Prof. Dr. Timur Karaçay, Abaküs Yayınları, 2016.
7. SCRUM, Agile Proje Yönetimi, Mehmet Yitmen, Seçkin Yayıncılık, 2017.
8. Felsefenin Kısa Tarihi, Nigel Warburton, Alfa Yayınları, 2017.
Print the course contents
Theory Topics
Week Weekly Contents
Practice Topics
Week Weekly Contents
Contribution to Overall Grade
  Number Contribution
Contribution of in-term studies to overall grade 1 40
Contribution of final exam to overall grade 1 60
Toplam 2 100
In-Term Studies
  Number Contribution
Assignments 0 0
Presentation 0 0
Midterm Examinations (including preparation) 1 30
Project 0 0
Laboratory 0 0
Other Applications 0 0
Quiz 1 10
Term Paper/ Project 0 0
Portfolio Study 0 0
Reports 0 0
Learning Diary 0 0
Thesis/ Project 0 0
Seminar 0 0
Other 1 60
Toplam 3 100
No Program Learning Outcomes Contribution
1 2 3 4 5
Activities Number Period Total Workload
Total Workload 0
Total Workload / 25 0,00
Credits ECTS 0
Scroll to Top