Rapor Yazma Teknikleri(PM544)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PM544 | Rapor Yazma Teknikleri | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ulun AKTURAN uakturan@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders rapor yazma tekniklerinin öğretilmesini amaçlamaktadır. |
İçerik |
1. hafta Giriş 2. hafta Yıldırım, E. (2002). ‘Cogito Ergo Sum’dan ‘Vivo Ergo Sum’a Örgütsel Analiz. Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 155-185. 3. hafta Benavides, T. B. T., & Garelli, J. L. P. (2019). Understanding digital moms: motivations to interact with brands on social networking sites. Qualitative Market Research, 22(1), 70-87. Okazaki, S., & Rivas, J. A. (2002). A content analysis of multinationals’ Web communication strategies: cross-cultural research framework and pre-testing. Internet Research. Vol.12 No.5, 380-390 Thompson, C. J., & Haytko, D. L. (1997). Speaking of fashion: consumers' uses of fashion discourses and the appropriation of countervailing cultural meanings. Journal of consumer research, 24(1), 15-42. 4. hafta Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Temel Dönüşümler Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneği İçindeki Yeri 5. hafta Nitel Araştırma Süreci Nitel Araştırmada Örneklem 6. hafta Görüşme Odak Grup 7. hafta Vize 8. hafta Gözlem Doküman İnceleme 9. hafta Nitel Araştırmalarda Veri Analizi 10. hafta Etnografik Araştırma 11. hafta Fenomenoloji 12. hafta Alt Teori 13. hafta Ödev teslim - sunum 14. hafta Ödev teslim - sunum |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Pazarlama alanında nitel bir araştırma dizayn edebilmelidir. 2. Nitel araştırma süreci içerisinde örnekleme yöntemini belirleyebilmeli, veri toplama yöntemlerini tasarlayabilmelidir. 3. Nitel araştırmaların bir gereği olarak, araştırmacı kimliği ile sahada veri toplayabilmeli ve verileri uygun tekniklerle analiz edebilmelidir. 4. Araştırma bulgularını değerlendirip yorumlayabilmelidir. 5. Rapor, tez ve makale yazma tekniklerini bilmelidir. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Ali Yıldırım & Hasan Şimşek (2004), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi Türker Baş, Ulun Akturan (2008), Nitel Araştırma Yöntemleri Nvivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi, Seçkin Kitabevi |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş |
2 | Yıldırım, E. (2002). ‘Cogito Ergo Sum’dan ‘Vivo Ergo Sum’a Örgütsel Analiz. Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 155-185 |
3 | • Benavides, T. B. T., & Garelli, J. L. P. (2019). Understanding digital moms: motivations to interact with brands on social networking sites. Qualitative Market Research, 22(1), 70-87. |
4 | Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Temel Dönüşümler Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneği İçindeki Yeri |
5 | Nitel Araştırma Süreci Nitel Araştırmada Örneklem |
6 | Görüşme Odak Grup |
7 | Ara Sınav |
8 | Gözlem Doküman İnceleme |
9 | Nitel Araştırmalarda Veri Analizi |
10 | Etnografik Araştırma |
11 | Fenomenoloji |
12 | Alt Teori |
13 | Sunum |
14 | Sunum |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Pazarlama ve ilişkili diğer disiplinler ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ileri düzeyde kullanabilmelidir. | X | ||||
2 | Üretim yönetimi ve pazarlama disiplinine ilişkin temel problemleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmeli, verileri yorumlayabilmeli, değerlendirebilmeli ve planlar oluşturabilmelidir. | X | ||||
3 | İş hayatında karşılaşacağı öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve takım üyesi olarak sorumluluk alabilmeli ve çözüm üretebilmelidir. | X | ||||
4 | Araştırma bulguları doğrultusunda pazar fırsatlarını işletme lehine kullanabilmelidir. | X | ||||
5 | Pazarlama disiplinini doğrudan ya da dolaylı etkileyen bölgesel ve küresel konuları tanımlayabilmeli, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri ve stratejiler geliştirebilmelidir. | X | ||||
6 | Pazarlama alanında farklı sorunları algılayabilmeli, değerlendirebilmeli ve disiplinler arası çalışmalarda kullanabilmelidir. | X | ||||
7 | Üretim yönetiminin ve pazarlamanın gerektirdiği bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olabilmelidir. | X | ||||
8 | İşletme sorunlarını sayısal karar verme tekniklerini kullanarak belirlemeli ve çözüm sunabilmelidir. | |||||
9 | Üretim yönetimi ve pazarlamada akademik düşünce yetisine sahip olmalıdır. | X | ||||
10 | Yaratıcı öncü pazarlama fikirleri oluşturabilmelidir. | X | ||||
11 | Lojistik alanındaki gelişmeleri analiz ederek etkin tedarik zinciri stratejileri geliştirebilmelidir. | |||||
12 | Pazarlama alanında etik değerlere sahip olmalı ve bu değerler ışığında hareket etmelidir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 6 | 78 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 7.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |