Küreselleşme ve Finansal Krizler(ECON458)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ECON458 | Küreselleşme ve Finansal Krizler | 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Sevgi GENCAY İNECİ sineci@gsu.edu.tr (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Bu derste finansal küreselleşmenin dünya ekonomisi üzerindeki etkileri, krizlere makroekonomik analiz yaklaşımı ile incelenecektir. Ders interaktif katılım gerektirir, öğrencinin %70 derse katılımı zorunludur. |
| İçerik | Lisans programı |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenciler, • Öncü göstergeleri izleyerek konjonktürel dalgalanmaların evrelerini ayırtedebilir, • Finansal küreselleşme ile konjonktürel dalgalanmalar arasındaki ilişkiyi anlayabilir, • Finansal serbestliğin zayıf bankacılık sistemine etkilerini kavrayabilir, • Tekrarlayan finansal krizlerin nedenlerini anlayabilir, • Bankacılık sistemindeki zayflıklara çözüm öneren uluslararası bankacılık düzenlemeleri hakkında bilgi sahibi olabilir, (Basel I; II, III). |
| Öğretim Yöntemleri | Teorik |
| Kaynaklar |
Ders dokumanı ve seçilmiş makaleler DEES, Stephane Macroéconomie financière Dunot,2019. BERR Eric (2019), Chapitre 10 : Crises financières et crise écologique. Macroéconomie ,pp.289-306, Dunod. BURDA Michael; Wyplosz Charles; Macroéconomie une perspective européenne, de Boeck, 2003. STIGLITZ Joseph; La grande désillusion, Le prix nobel d’économie, 2002 |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Giriş: Finansal Küreselleşme Nedir? |
| 2 | Konjonktürel Dalgalanmalar ve makroekonomik zayıflıklar |
| 3 | Reel Konjonktür Teorileri |
| 4 | Döviz Kuru Krizlerini Açıklayan Modeller ( Flood Garber, Krugman modelleri ve diğerleri) |
| 5 | Gelişmekte olan Ülkelerde Borç Sorunu: (Gelişme farklılıkları, yapısal sorunlar ve yabancı sermaye akımları) |
| 6 | Küresel Finansal Krizler: (1929 Büyük Dünya Bunalımı, sebepleri , gelişmekte olan ülkelerdeki krizler) |
| 7 | 1987 Bankacılık Krizi : (Sebepleri, panik ve yayılma etkisi) |
| 8 | Yükselen Ekonomilerde Finansal Krizler ( Meksika Krizi 1994-1995) |
| 9 | 1997 Asya Krizi, 1998 Rusya Krizi |
| 10 | Güney Amerika Krizi |
| 11 | 2008 Küresel Finans Krizi |
| 12 | Euro Bölgesi Ekonomi Yönetimi |
| 13 | Uluslararası Bankacılık ve Finans Sisteminde Reform: Basel I-II-III |
| 14 | Ödev Sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 50 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
| Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 5 | 10 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 1 | 1 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 8 | 51 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
| 2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
| 3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
| 4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
| 5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
| 7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
| 8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | |||||
| 10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
| 13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
| 16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
| 17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Ödevler | 1 | 2 | 2 |
| Sunum | 7 | 3 | 21 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 4 | 4 |
| Diğer Uygulamalar | 2 | 2 | 4 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
| Seminer | 1 | 2 | 2 |
| Diğer | 2 | 6 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 5.12 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 | ||


