Büyüme Teorileri(ECON303)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON303 | Büyüme Teorileri | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ata ÖZKAYA ataozk@yahoo.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | This course aims to lecture principal growth models, and is an introduction to the methods for studying simple deterministic dynamical systems. |
İçerik | Introduction to keynesian and neoclassical growth theories. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1- To learn necessary tools to study simple dynamical systems. 2- To make an analytical lecture. 3- To study principal growth models in a critical way in theoretical level. 4- To inquire practical validity of these models by testing them by the stylised facts of Kaldor. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Barro et Sala-i Martin, Economic Growth. Lecaillon, Macro-dynamique : la croissance. Chiang, Fundamental methods of mathematical economics. Sydsaeter, Hammond, Essential mathematics for economic analysis. Sydsaeter, Hammond, Mathematics for economic analysis. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Exponential and logarithmic functions. Optimal timing problems. |
2 | Discrete and continuous growth rate. Fundamental knowledge on simple difference equations and differential equations. Interst rate and optimal timing problems. |
3 | Harrod model for good market in discrete and continuous time. Existence, unicity and stability of equilibrium. |
4 | Harrod model for factors of production, and existence, unicity and stability of equilibrium. |
5 | Neoclassical production function. Concavity, homogeneity Inada conditions. |
6 | Neoclassical model. Simultaneous determination of quantities and prices. Existence of equilibrium growth rate. Existence, unicity and stability of equilibrium. |
7 | Comparative dynamics. Golden rule path. |
8 | Midterm exam. |
9 | Exogenous technical progress and its classifications. |
10 | Neoclassical model with technical progress. Existence of equilibrium growth rate. Existence, unicity and stability of equilibrium. |
11 | Comparative dynamics with technical progress. Stylised facts of Kaldor. |
12 | Absolute and relative convergence. Neoclassical model reconsidered. |
13 | The work of Mankiw, Romer, Weil. The critic of Paul Romer and others and the necessity of endogenous technical progress. |
14 | First generation endogenous technical progress models: learning by doing models. |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 21 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 21 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |