İktisat Lisans Programı

Matematik Analiz(ECON103)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
ECON103 Matematik Analiz 1 4 0 0 4 4
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Ayşegül ULUS aulus@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı L'objectif de ce cours est l'acquisition de l'outil mathématique nécessaire pour étudier l’économie. Ce premier cours de mathématiques comporte l’initiation à l’analyse ce qui est une des parties essentielles (les autres sont algèbre linaire et équations différentielles)
İçerik Autour de la notion de fonction
• Fonctions usuelles d'une variable.
• Limite, continuité pour les fonctions à une variable : formes indéterminées, infiniment grands et les infiniment petits. Le théorème des gendarmes, les rappels sur les asymptotes et le théorème des valeurs intermédiaires.
• Dérivation pour les fonctions à une variable : De nombreux modèles économiques sont fondés sur les relations entre les dérivées de différentes variables.
• Extrema et convexité pour les fonctions à une variable : Ces notions liées à la dérivation sont très importantes pour la résolution de nombreux problèmes économiques.
• Etude locale d'une fonction et les développements limités.
• Variations de données économiques : variations absolues, relatives, indices.
• Introduction à la notion fondamentale de fonctions de 2 variables : Dans le cours de Econ104 on va traiter, de façon générale, les fonctions de plusieurs variables ce qui est essentielle pour faire une analyse économique. Pour quoi ? Parce que, les modèles économiques reposent sur l'interprétation des interactions entre diverses variables économiques. Dans ce dernier chapitre de ECON103, on introduit les notions de dérivées partielles et les différentielles.
Dersin Öğrenme Çıktıları Un étudiant qui a réussi ce cours a du acquis les connaissance nécessaires pour l'analyse des fonctions (réelles) d'une variable qui seront utilisées en économie. İl/elle sera pret à etudier les fonctions à plusieurs variables.
Öğretim Yöntemleri Cours et Travaux Dirigés. Les prérequis de ce cours sont les connaissances mathématiques de lycée.
Kaynaklar Sydsæter, Knut, and Peter J. Hammond. Essential mathematics for economic analysis. Pearson Education, 2008.

Sydsæter, Knut, and Peter J. Hammond. Mathématiques pour l’Economie. Pearson Education, 2014.

https://membres-ljk.imag.fr/Bernard.Ycart/mel/

http://exo7.emath.fr/un.html

http://exo7.emath.fr/cours/livre-analyse-1.pdf
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Tüketici seçim teorisi
2 IS-LM kapalı ekonomi denge hesabı
3 Maxwell denklemi
4 Lojistik büyüme denklemi
5 Türev
6 Kısmi türev
7 Durağanlık
8 Integral
9 Çok katlı integral
10 Uygulamalar: Tüketici Seçim teorisi; IS-LM dengesi
11 Uygulamalar: Durağanlık
12 Uygulamalar: Yaklaştırma hesapları, lineer- nonlineer
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Tüketici seçim teorisi
2 IS-LM kapalı ekonomi denge hesabı
3 Maxwell denklemi
4 Lojistik büyüme denklemi
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 2 35
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 65
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 2 95
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 1 5
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 3 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak
2 Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. X
3 Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak X
4 Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. X
5 Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. X
7 Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak X
8 Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. X
9 Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak X
10 Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak X
11 Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. X
12 Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak X
13 Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. X
16 Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek X
17 Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top