Alternatif Medya ve Hak Haberciliği(COM255)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM255 | Alternatif Medya ve Hak Haberciliği | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ceren SÖZERİ cerensozeri@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin ana akım medyada seslerini duyuramayanların sesi olma iddiasındaki alternatif medyaların olanaklarını tanıması ve en çok alternatif medyada kendine yer bulabilen cinsiyet, ırk, kültürel ve dini farklılıklara saygılı hak haberciliğinin gerekliliklerini benimsemesi amaçlanmaktadır. |
İçerik |
1. Hafta: Katılımcı Demokratik Medya Modeli 2. Hafta: Alternatif – Radikal Medya Kavramları 3. Hafta: Anaakım – Alternatif Medya Karşıtlığı 4. Hafta: Sivil Toplumun Gelişimi ve Medyanın Rolü 5. Hafta: Topluluk İletişimi – Topluluk Radyoları 6. Hafta: Alternatif Medyanın Örgütlenmesi ve Sürdürülebilirliği 7. Hafta: Vize 8. Hafta: İnsan Hakları ve Medya 9. Hafta: Ayrımcılığa Karşı Düzenlemeler 10. Hafta: Medyada Çocuk Hakları İhlalleri 11. Hafta: Medyada Nefret Suçu ve Nefret Söylemi 12. Hafta: Medyada Kadınlara Yönelik Ayrımcılık ve Kadın Temsilleri 13. Hafta: Yurttaş Gazeteciliği – Hak Haberciliği İlişkisi 14. Hafta: Yeni Teknolojiler Alternatif Medya İçin Fırsat mı? |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci, 1. Küreselleşen ve de ulusal pazarlarda çok sesliliğini giderek yitiren geleneksel medya karşısında özgürleştirici ve katılımcı olma iddiasıyla duran alternatif medyanın olanaklarını tanır, 2. Teknolojinin alternatif medyalara sunduğu fırsatları bilir, 3.Geleneksel medyada sıkça karşımıza çıkan ayrımcı tutumları örnekleriyle görerek buna karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirebilir 4.Medyada ayrımcılıkla mücadele yöntemlerini ve insan haklarına saygılı haberciliğin gereklerini öğrenir. |
Öğretim Yöntemleri | Katılımcı Konferans Yöntemi |
Kaynaklar |
Anti-Homofobi Kitabı: Uluslararası Homofobi Karşıtı Buluşma, (haz: Ali Erol), Kaos GL Yayınları, Ankara Cengiz Alğan – Levent Şensever, Ulusal Basında Nefret Suçları: 10 Yıl, 10 Örnek, İstanbul, Sosyal Değişim Derneği Yayınları, 2010 LGBTT’nin Medyadaki 6 Aylık Seyri Raporu, Kaos Gl, Ankara, 2009. M.Emre Köksalan, Alternatif Televizyon: Olanaklar ve Uygulamalar, Punto Yayınları, 2010 Serhat Güney, GÜNEY, Serhat, Tüm Yönleriyle Topluluk Radyoları, İstanbul, Punto Yayınları, 2009 Sevda Alankuş, İnsan Hakları Haberciliği, İstanbul, IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2007 Sevda Alankuş, Çocuk Odaklı Habercilik, İstanbul, IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2007 Sevda Alankuş, Kadın Odaklı Habercilik, İstanbul, IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2007 Yasemin İnceoğlu, Dişilik, Güzellik ve Şiddet Sarmalında Kadın ve Bedeni Yasemin İnceoğlu-Nurdan Akıner(ed),Medya ve Çocuk Rehberi:İletişim Araştırmalar İçin Rehber Kitap, Eğitim Kitabevi, Konya, 2008 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş, İletişim Kuramları İçinde Alternatif Medya |
2 | Alternatif Medyanın Kuramsal Temelleri |
3 | Alternatif Medyanın Tanımları, Tarihçesi |
4 | Topluluk medyaları – Ana akıma Karşı Alternatif Medya |
5 | Sivil Toplumun Gelişimi ve Alternatif Medya |
6 | Rhizome Medyalar, Taktiksel Medya Örnekleri |
7 | Alternatif Medyanın Örgütlenmesi ve Sürdürülebilirliği |
8 | Ara Sınav |
9 | İnsan Hakları Haberciliği, Ayrımcılığa Karşı Düzenlemeler |
10 | Medya Söylemlerinde ve Temsillerinde Ayrımcılık |
11 | Medyada Nefret Suçu ve Nefret Söylemi |
12 | Medyada Çocukların Temsili ve Hak Temelli Habercilik |
13 | 13. Medyada Engelliler ve Hak Temelli Habercilik |
14 | Yurttaş Gazeteciliği – Hak Haberciliği İlişkisi |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |