Kriz İletişimi Yönetimi(CO-E 634)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CO-E 634 | Kriz İletişimi Yönetimi | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | İnci ÇINARLI icinarli@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste elde edilecek bilgiler, işletmelerin marka ve itibarlarına yönelik kriz durumlarının yönetilmesinde temel oluşturacaktır. Ders kapsamında krizleri öngörme, planlama, yönetme, kontrol etme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve yetilerin artırılması hedeflenmektedir. |
İçerik |
Kriz yönetimi Risk yönetimi Sorun yönetimi Kriz ve risk iletişimi Kriz yönetim planı Kriz iletişimi kuramları Kriz İletişimi stratejileri Vaka analizleri Sosyal medyada kriz yönetimi Kriz yönetiminde ölçümleme ve değerlendirme |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Kriz yönetimi ile ilgili kuramları ve kavramları tanır. 2. Riskleri, sorunları ve krizi öngörür. 3. Kriz durumlarında istikrarsız enformasyon ortamını yönetebilir ve etkisini değerlendirebilir. 4. Kriz yönetim planı hazırlayabilir. 5. Kriz durumlarında medya ile etkili iletişim kurar. 6. Alan ile ilgili etik sorgulama yapabilir. |
Öğretim Yöntemleri |
Ders anlatımı Vaka analizleri Öğrenci sunumları/Simülasyon |
Kaynaklar |
Ders notları. ÇINARLI İnci, Kriz İletişimi: Örnek Vaka Analizleri ile, İstanbul: Beta Yayınları, 2016. LUKASZEWSKI, James E. “Seven Dimensions of Crisis Communication Management: A Strategic Analysis and Planning Model”, Ragan’s Communication Journal, January/February, 1999. ÇINARLI, İnci. “Bir Kriz İletişimi Yönetimi Vaka Analizi: Kaybolan Malezya Havayolları MH370 Sefer Sayılı Uçağı”, Gazi University İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 38, 2014. PAINE DELAHAYE, Katie. “How to Measure Your Results in Crisis”, (2003), http://www.instituteforpr.com/pdf/HowtoMeasureYourResultsinaCrisis, KatieDelahayePaine2002.pdfIPR, 11.06.2006. ŞİMŞEK NARBAY, Mine. Kriz İletişimi. İstanbul: Nobel Yayınları, 2006. REGESTER, Michael and LARKIN, Judy. Risk Issues and Crisis Management in Public Relations: A Casebook of Best Practice, 4th. ed., London: Kogan Page, 2008. COOMBS, Timothy W. “Crisis Management and Communications”, Institute for Public Relations, 2007. W. Timothy COOMBS ve Sherry J. HOLLADAY (Eds.). The Handbook of Crisis Communication, MA: Wiley and Blackwell, 2012. Robert L. HEATH ve H. Dan O’HAIR (Eds.). Handbook of Risk and Crisis Communication, NY: Routledge, 2010. İnci ÇINARLI. “Bir Kriz İletişimi Yönetimi Vaka Analizi: Kaybolan Malezya Havayolları MH370 Sefer Sayılı Uçağı”, Gazi Üniversitesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, S.38, Bahar 2014, pp.95-114. Amiso M. GEORGE ve Cornelius B. PRATT (Eds.). Case Studies in Crisis Communication: International Perspectives on Hits and Misses, NY: Routledge, 2011. Howard J. SHIRE ve Justine KAYAL, “Brand Crisis Management”, INTA Annual Meeting 2006. Niraj DAWAR ve Madan M. PILLUTLA, “Impact of Product-Harm Crises on Brand Equity: The Moderating Role of Consumer Expectations”, Journal of Marketing Research, Vol.37 (May 2000), pp.215-226. Michael REGESTER ve Judy LARKIN. Risk Issues and Crisis Management in Public Relations, 4th ed., London: Kogan Page, 2008. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | ‘Kriz’in tanımlanması ve krizi iletişimi ve yönetimi sürecinin kuramsal kavramlaştırması / Kriz tipolojileri ve krizin evreleri / Proaktif ve reaktif kriz yöentimi |
2 | Krizler ve itibar |
3 | Kriz iletişimi kuramları / Kriz yönetim planı (CMP) / Boeing 737 Max, Volkswagen Dieselgate, Pegasus Havayolları, Tik Tok ABD yasağı gibi krizlerin analizleri. |
4 | Medya ile ilişkiler ve kriz iletişimi / Sosyal medyada kriz yönetimi ve iletişimi. |
5 | Marka krizi yönetimi (brand crisis management) ve marka değeri (brand equity) üzerindeki etkileri |
6 | Kriz yönetiminin değerlendirilmesi / Kriz iletişimi performansının ölçümlenmesi |
7 | Vize sınavı |
8 | Sosyal medya ve kriz iletişimi / On-line krizler ve vaka analizleri |
9 | Sorun yönetimi-risk yönetimi-kriz yönetimi ilişkisi |
10 | Risk yönetimi ve risk iletişimi |
11 | Öğrenci kriz simülasyonlarının sunumu |
12 | Öğrenci kriz simülasyonlarının sunumu |
13 | Öğrenci kriz simülasyonlarının sunumu |
14 | Öğrenci kriz simülasyonlarının sunumu |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Kurumsal pazarlama stratejileri geliştirirebilir. | X | ||||
2 | Marka yönetim stratejileri üretebilir. | X | ||||
3 | Reklam kampanyalarını eleştirel gözle analiz eder. | |||||
4 | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. | X | ||||
5 | Kurum kimliği ve kurum imajı konularında bilgi sahibi olur ve aralarındaki ilişkiyi kurabilir. | X | ||||
6 | İletişim alanındaki yenilikçi ve yaratıcı gelişmeleri takip eder. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 6 | 4 | 24 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |