Kültürlerarası İletişim(COM 731)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM 731 | Kültürlerarası İletişim | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Doktora |
Dersi Veren(ler) | Nilgün TUTAL ntutal@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öteki ve ötekilik temaları bağlamında oluşan tarihi, psikanalist, sosyolojik, antropolojik ve felsefe alanında oluşan kavram ve düşünceleri ele almak, tartışmaları doktora programı öğrencileriyle birlikte güncel konulara aktarmaktır. Dersin bir diğer amacı, enformasyon çağında ve küresel bir dünya yaşandığının dikkate alınarak, yeni iletişim düzeninde ortaya çıkan kültürlerarası ilişki ve iletişim biçimleri bağlamındaki iktidar ve egemenlik ilişkilerini teorik ve pratik olarak anlamaya çalışmaktır. Ayrıca ders boyuca, çağımızın kültürlerarası iletişim sorunları tespit edilip, olası çözüm yolları konusunda da tartışılacaktır. |
İçerik | ötekilik kuramları, ötekilik söylemlerinin eleştirisine dair yöntemsel yaklaşımlar |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
-Öteki ve Ötekilik konusunda üretilen bilgi birikimini edinmek. -İçinde yaşadığımız çağın değişik türden farklılıklar nedeniyle tanık olduğu çatışmaları anlamak. |
Öğretim Yöntemleri | Dersler ortak okumalar ve konuyla ilgili doktor adyalarının sunuşalarıyla oluşur. öğrenciler vize ve final sınavları için ayrı okuma ve araştırma yapar. |
Kaynaklar |
Farklı Okuma Önerileri- Her dönem başında okuma metinleri farklı bir sorunsala göre yeniden belirlenir 1-François Hartog, Heredostos'un Aynası 2- Thery Hentsch Akdenizli Doğu'nun İnşası 3-Tzvetan Todorov La decouverte de l'amerique 4-Franz Fanon Siyah Deri Beyaz Maske 5- Julia Kristeva Korkunun Güçleri 6-Gieorgio Agamben Kutsal İnsan |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | François Hartog Antik Yunan'da öteki 1 |
2 | François Hartog Antik Yunan'da öteki 2 |
3 | Thery Hentsch Akdeniz ve Doğululaştırılması 1 |
4 | Thery Hentsch Akdeniz ve Doğululaştırılması 2 |
5 | Tzvetan Todorov Amerika'nın Keşfi ve ötekilik 1 |
6 | Tzvetan Todorov Amerika'nın Keşfi ve ötekilik 1 |
7 | Franz Fanon ve ötekilik 1 |
8 | Franz Fanon ve ötekilik 2 |
9 | Julia Kristeva ve ötekilik 1 |
10 | Julia Kristeva ve Ötekilik 2 |
11 | Giorgio Agamben ve ötekilik 1 |
12 | Giorgio Agamben ve Ötekilijk 2 |
13 | Genel toparlama 1 |
14 | Genel toparlama 2 |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 12 | 25 |
Sunum | 12 | 25 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 100 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 12 | 25 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 38 | 175 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci bilimsel düşüncenin temellerini ve gelişimini kavrayabilir. | X | ||||
2 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci doğru referansları kullanarak mevcut kuramsal yaklaşımları irdeleyip, yorumlayabilir ve yeni sentezlere ulaşabilir. | X | ||||
3 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci uzmanlık alanındaki donanımını farklı fonksiyonlara (gazetecilik, halkla ilişkiler, reklam, pazarlama, radyo, televizyon, sinema, yeni medya) ilişkin bilgi ve becerilerle destekleyebilir. | X | ||||
4 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci eleştirel düşünceyi, medya ve iletişim alanındaki etik değerleri, kamu yararı doğrultusunda insan ve topluluk haklarına saygıyı benimser. | X | ||||
5 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci seçtiği uzmanlık alanında ileri düzeyde ve güncel, kuramsal ve pratik bilgiyi çalışmalarına eklemleyebilir. | X | ||||
6 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci farklı yöntem yaklaşımlarını kullanarak özgün bilimsel araştırmalar yapabilir. | X | ||||
7 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci nitel ve nicel araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanabilir. | X | ||||
8 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci yeni yöntemler geliştirerek ya da bilinen yöntemleri yeni alanlara uygulayarak bilimsel metotlara yenilik getirebilir. | X | ||||
9 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını uluslararası saygın bilimsel platformlarda sunabilir ve yayımlayabilir. | X | ||||
10 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci farklı uluslardan ve farklı bilim dallarından gelen uzmanlarla araştırma ve eğitim işbirlikleri yapabilir. | X | ||||
11 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını sürdürürken bilimsel etiği öncelikle gözetir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 3 | 14 | 42 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Sunum | 12 | 25 | 300 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 459 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 18,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 18 |