Fransız Edebiyatı I (20.YY)(LFR219)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LFR219 | Fransız Edebiyatı I (20.YY) | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Sarah Maryam YİĞİT (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ce cours se propose d’étudier l’histoire de la littérature française du 20e siècle à travers les mouvements, les auteurs et les oeuvres majeurs de cette période. |
İçerik | Littérature française du 20e siècle |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Connaissances des mouvements littéraires, des auteurs et des oeuvres qui ont marqué le siècle. 2. Analyse littéraire/de textes |
Öğretim Yöntemleri | Cours magistral, lecture et analyse de textes |
Kaynaklar |
Les Nourritures terrestres / André Gide Paludes / André Gide Manifeste du surréalisme / André Breton Les Champs magnétiques / Breton et Soupault La Disparition / Georges Perec Les Mots et les images / René Magritte Misérable miracle / Henri Michaux Les Logogrammes / Christian Dotremont A la Recherche du temps perdu / Proust La Nausée / Jean-Paul Sartre Qu'est-ce que la littérature ? / Jean-Paul Sartre Le Deuxième sexe / Simone de Beauvoir Le Mythe de Sisyphe / Albert Camus L'Etranger / Albert Camus La Cantatrice chauve/ Eugène Ionesco L'Ere du soupçon / Nathalie Sarraute La Modification / Michel Butor La Jalousie / Alain Robbe-Grillet Discours sur le colonialisme / Aimé Césaire Discours sur la Négritude / Aimé Césaire Cahier d'un retour au pays natal / Aimé Césaire Le Français, langue de culture / Léopold Sédar Senghor La Salle de bain / Jean-Philippe Toussaint |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Société et littérature au XXe siècle et la question de l’Homme |
2 | La mort de Dieu/Une littérature de joie Les Nourriture terrestres/André Gide |
3 | Dada au Surréalisme Manifestes du Dada et du Surréalisme Les Champs magnétiques / Breton et Soupault Nadja/Breton (Extraits) Poésie surréaliste/L’amour et images de la femme dans le surréalisme L'Amour fou/Breton Poésie ininterrompue/Eluard (Extraits) |
4 | L’évolution du roman français : Le roman des années 30 à la recherche du sens perdu/ La Condition humaine/ Malraux |
5 | L’évolution du roman français : Le roman des années 30 à la recherche du sens perdu/ La Condition humaine/ Malraux |
6 | Le roman des années 30 à la recherche du sens perdu / roman catholique Nœud de vipère/ François Mauriac |
7 | Partiel |
8 | L’Existentialisme/ le roman existentialiste La Mort heureuse/ Camus |
9 | La Nausée/ Sartre |
10 | L’Existentialisme/Théâtre existentialiste Huis clos/Sartre |
11 | Le théâtre de l'absurde/ Fin de partie/Beckett |
12 | Le théâtre de l'absurde/Caractéristiques du théâtre de l’absurde Ubu roi/Alfred Jarry |
13 | Le Nouveau Roman Pour un Nouveau Roman/ Alain Robbe-Grillet |
14 | Le Nouveau Roman/ La Modification/Michel Butor La Jalousie/ Alain Robbe-Grillet |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 25 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 75 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 25 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
2 | Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
3 | Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak. | X | ||||
4 | Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek. | X | ||||
5 | Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. | X | ||||
6 | Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. | X | ||||
7 | Fransız Edebiyatını öğretebilmek | X | ||||
8 | Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek. | |||||
9 | Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek. | |||||
10 | İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum | 1 | 8 | 8 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |