Günümüz Frankofon Edebiyatı(LFR328)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LFR328 | Günümüz Frankofon Edebiyatı | 6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Seza YILANCIOĞLU syilancioglu@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fransa dışında Fransızca'nın resmi dil ya da ağırlıklı konuşulduğu ülkelerde Fransızca yazılan: Fransız sömürgesi ve sömürge sonrası edebi metinlerin incelemesi. Bu metinler aracılığıyla özellikle sömürge sonrası oluşan kimlik, kültürlerarasılık kavramlarının örneklerle irdelenmesi. XXl. yüzyılın başında oluşan küreselleşmeyle oluşan bireyin özelliklerini metinler aracılığıyla tartışmak. |
İçerik | |
Dersin Öğrenme Çıktıları | |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Frankofon ve Frankofon Edebiyatlar nedir? |
2 | Assia Djebar - "Nulle part dans la maison de mon père" adlı romandan "Bicyclette" bölümünü okuma ve inceleme |
3 | Assia Djebar -"La femme sans sépulture" den "Troisième ,monologue" bölümünü okuma ve inceleme |
4 | Bu bölümlerin sentezi - Cezayir'de batı kültürüyle yetişen kızlarda ve kadınlarda ötekileştirme/kimlik sorununu inceleme |
5 | Leila Sebbar: "Je ne parle pas la langue de mon père" öyküsünü okuma ve incleme |
6 | Aynı konuya devam ve dil bağlamında ötekileştirmeyi inceleme |
7 | Muhammed Dib: "L'arbre à dires" adlı romanından bir bölümü "ötekinin dili" bağlamında okuma inceleme |
8 | Nına Bouraoui "La voyeuse interdite" romanından bir bölüm okuma ve inceleme |
9 | Frantz Fanon: "Peau noire masque blanc" romanından bir bölüm okuma ve inceleme |
10 | Marie N'diaye: "Trois femmes puissantes" romanından bir bölüm okuma ve inceleme |
11 | Ananda Devi "Pagli" romanından bir bölüm okuma ve inceleme |
12 | Aimé Césaire'in yaşamı ve frankofoniye katkıları |
13 | Ahmadou Kourouma: Les soleils des indépendances" romanından bir bölüm okuma ve inceleme |
14 | İncelenen tüm yapıtlarda sömürge dönemi ve sonrasında kültürel ve siyasal bağlamda ortaya çıkan kimlik sorunu, sınırüssülük konularını değerlendirme. |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | -1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | -1 | 60 |
Toplam | -2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Sunum | -1 | 40 |
Toplam | -1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |