Enformasyon Toplumu ve Örgütsel İletişim(RPS 502)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPS 502 | Enformasyon Toplumu ve Örgütsel İletişim | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nilgün TUTAL ntutal@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Enformasyon ya da dijital çağ denilen çağımızda bu toplumsal biçimlerin anlaşılması gerekmektedir. Çağımızın enformasyonla ilişkisi bağlamında dünya ekonomik ve kültürel anlamda küreselleşmektedir. Siyasi, kültürel ve ekonomik yapıların bu gelişmelere bağlı değişimleri ve sorunları ile bu sorunlara çözümler üzerinde düşünebilmek. Uluslararasılaşan şirketlerde kültürlerarası farklılığın gerektirdiği iletişim biçimlerini dikkate sunmak ve örgütsel iletişimde demokratik bir iletişim biçiminin ne olabileceğini ele almak. |
İçerik |
Bu bağlamdaki aşağıdaki alt başlıklar ders planı içinde ele alınacaktır: -sanayi ve sanyi sonrası toplum kavramları -Kültürlerarasılık -Farklı Kültür Yaklaşımları -Ulusal Kültür -Bölgesel Kültür -Şirket Kültürü-örgütsel kültür-imaj kültürü- zamansal ve mekansal kültür -Meslek Kültürü -Bireysel yapılara bağlı kültür -Kültürlerarası iletişim Kültürel farklılıkla uyumlu piyasa segmentleri ve simgesel/kültürel farklılıkların tüketilmesi; kültürel olarak farklı hedef kitlelerinin tüketici profilleri; kültürel farklılıklara bağlı medya kullanımı -Kültürlerarası iletişimde kamu politikaları; kültürel yurttaşlık ve iletişimsel çoğulculuk-Kültürlerarası iletişim konusunda siyasi iktidarın oluşturacağı normlar ve değerlendirmeler -Dil (çalışma dili tercihi, çalışma dilini kullanma becerisi, yanlış anlamalar ve çeviri sorunları) -Dillerin öneminin farkına varmanın gerekliliği -Hitap tarzları Sen-Ben Biz-Siz --Bireylerarasındaki etkileşim -Kişilikler -Grup Dinamiği (grup kişiliği) -Yurtdışı görevlendirmelerde çalışanların yabancı kültüre karşı tavırları Değerler, güven ilişkisi, pazarlık, bağış ve hediyeler -Kültürlerarası patrikleri geliştirmek için hangi pratiklerden yararlanılabilir |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
-Küreselleşme olgusunun ekonomik, politik ve kültürel boyutları nı kavranır. -Küreselleşme ile iletişim teknolojilerinin geçirdiği değişimler birbiriyle bağlantılandırılır. -Küreselleşmenin ulusal ve ulus-üstü düzeyde kurumlarda yatarattığı kültürel, ekonomik ve politik dönüşümler ve sorunlar saptanır ve sorgulanır. -sanayi toplumu ve sanayi-sonrası toplum kavramları tarihsel olarak kavranır -Örgütsel iletişimde demokratik iletişim biçimleri öğrenilir |
Öğretim Yöntemleri | Ders on hafta boyunca ortak okuma, tartışma ve değerlendirmelere odaklanır. izleyen dort hafta boyunca ise oöğrenciler ders bağlamında işlenen konular hakkında kitap sunumu yapar. |
Kaynaklar |
Ders notları ve ek okumalar Nilgün Tutal. Küreselleşme İletişim Kültürlerarasılık İstanbul: Kırmızı yay. Zygmunt Bauman Küreselleşme ve Toplumsal Sonuçları Paul Virilio Enformasyon Bombası Hubert L. Dreyfus İnternet Üzerine Christian Fucsh, Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş Jean Baudrillard Tüketim Toplumu -Christian Fuchs Dijital Emek ve Karl Marx Richard Sennett Yeni Kapitalizm Kültürü Joel Bakan Şirket Richard Sennett Karakter Aşınması Ralph Keyes Hakikat-sonrası çağ |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 5 | 20 |
Sunum | 1 | 40 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 100 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 8 | 160 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 3 | 14 | 42 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Sunum | 1 | 15 | 15 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 184 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 7,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |