Canguilhem, Foucault, Simondon(PH407)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH407 | Canguilhem, Foucault, Simondon | 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Erinç ASLANBOĞA erincatcat@yahoo.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bu ders, G.Canguilhem, G.Simondon ve M.Foucault'da canlı varlığın dönüşüm, bireyleşme, özneleşme, normativite ve yönetimsellik sorunları ekseninde ele alınış biçimlerini karşılaştırmalı olarak incelemeyi amaçlar. |
İçerik | Bilim ve siyaset felsefesi kesişiminde canlı varlık üzerine tartışmalar |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Canlı varlık üzerine ve etrafında yapılan farklı felsefi tartışmaların öğrenilmesi Felsefi metin okuma, anlama ve inceleme yetilerinin geliştirilmesi |
Öğretim Yöntemleri | Metin analizi |
Kaynaklar |
G. Canguilhem, La connaissance de la vie G. Canguilhem, Le normal et le pathologique M. Foucault, La volonté de savoir M. Foucault, Surveiller et punir P. Macherey, De Canguilhem à Foucault, la force des normes, G. Simondon : L'individuation à la lumière des notions de forme et d'information |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş: Yaşam, canlılık, canlı varlık tanımları, hastalık ve sağlık, normal ve patolojik, pathos ve logos ilişkisi |
2 | Canguilhem’in bilimler tarihine ve modern biyolojinin canlı tanımına bakışı. M. Foucault, « La vie : l’expérience et la science », Dits et écrits. |
3 | Mekanizm/Vitalizm tartışması. Canguilhem, « Machine et organisme », in Connaissance de la vie |
4 | Aristotales, Descartes ve Kant'da canlı tanımı |
5 | Canlı ve yaşam ortamı. J. von Uexküll (Umwelt/Umgebung). Canguilhem, « Le vivant et son milieu » in Connaissance de la vie |
6 | Simondon’un felsefesinde canlının bireyleşmesi |
7 | Simondon’un felsefesinde canlının bireyleşmesi ve yaşam ortamı arasındaki ilişki. |
8 | Eyleyen ve norm koyan bir özne olarak canlı tasarımı |
9 | Vize sınavı |
10 | Canguilhem’de normal, anormal, patolojik tanımı. Canguilhem, Le normal et le pathologique |
11 | Hakikat kavramının hata dolayımıyla yeniden tanımlanması. Canguilhem, Le normal et le pathologique |
12 | Foucault'da norm, sapma, normlaştırma, normalleştirme |
13 | Normalleştirme, yönetimsellik ve bioiktidar I |
14 | Normalleştirme, yönetimsellik ve bioiktidar II |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 8 | 3 | 24 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |