Üretim Yönetimi ve Pazarlama Yüksek Lisans Programı

Rapor Yazma Teknikleri(PM544)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
PM544 Rapor Yazma Teknikleri 2 3 0 0 3 7
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Ulun AKTURAN uakturan@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Ders rapor yazma tekniklerinin öğretilmesini amaçlamaktadır
İçerik 1. Hafta: Nicel araştırma

2. Hafta: Nicel araştırma

3. Hafta: Nicel araştırma

4. Hafta: Nitel araştırma

5. Hafta: Nitel araştırma

6. Hafta: Nitel araştırma

7. Hafta: Ara Sınav

8. Hafta: Raporlama teknikleri

9. Hafta: Raporlama teknikleri

10. Hafta: Tez ve makale formatları

11. Hafta: Tez ve makale formatları

12. Hafta: Sunum

13. Hafta: Sunum

14. Hafta: Sunum
Dersin Öğrenme Çıktıları 1. Pazarlama alanında nitel bir araştırma dizayn edebilmelidir.
2. Nitel araştırma süreci içerisinde örnekleme yöntemini belirleyebilmeli, veri toplama yöntemlerini tasarlayabilmelidir.
3. Nitel araştırmaların bir gereği olarak, araştırmacı kimliği ile sahada veri toplayabilmeli ve verileri uygun tekniklerle analiz edebilmelidir.
4. Araştırma bulgularını değerlendirip yorumlayabilmelidir.
5. Rapor, tez ve makale yazma tekniklerini bilmelidir.
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar ? Andre V. Alexandrov (2004) “How to write a research paper”, Cerebrovascular diseases, 18 (1), pp.135-138
? Leslie N. Carraway, (2009) “Content and organization of scientific paper”, The American Midland NAturalist; 161(2), pp.371-379
? Tauno Kakale, Petra de Weerd-Nederhof (2009), “The do and don’t of writing a journal article”, Journal of Workplace Learning, 21(1), pp.71-80
? John Overveit (2008), “Writting a scientific paublication for a management journal”, Journal of Health Organization and Management, 22(2), pp.189-206
? Franklin L. Resenfelt, John T. Dowling, Salvatore Pepe and Merly J. Fullerton (2000), “How to write a paper for publication” Heart, Lung and Circulation, 9(1), pp.82-87
? Larry B. Christensen, R. Burke Johnson and Lisa A. Turner (2010), Research Methods, Design and Analysis 11.th ed., Pearson Education
? Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation
? Ali Yıldırım & Hasan Şimşek (2004), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi
? Türker Baş, Ulun Akturan (2008), Nitel Araştırma Yöntemleri Nvivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi, Seçkin Kitabevi
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Nicel araştırma
2 Nicel araştırma
3 Nicel araştırma
4 Nitel araştırma
5 Nitel araştırma
6 Nitel araştırma
7 Ara Sınav
8 Raporlama teknikleri
9 Raporlama teknikleri
10 Tez ve makale formatları
11 Tez ve makale formatları
12 Sunum
13 Sunum
14 Sunum
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 1 20
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 30
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 2 50
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Pazarlama ve ilişkili diğer disiplinler ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ileri düzeyde kullanabilmelidir. X
2 Üretim yönetimi ve pazarlama disiplinine ilişkin temel problemleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmeli, verileri yorumlayabilmeli, değerlendirebilmeli ve planlar oluşturabilmelidir. X
3 İş hayatında karşılaşacağı öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve takım üyesi olarak sorumluluk alabilmeli ve çözüm üretebilmelidir. X
4 Araştırma bulguları doğrultusunda pazar fırsatlarını işletme lehine kullanabilmelidir. X
5 Pazarlama disiplinini doğrudan ya da dolaylı etkileyen bölgesel ve küresel konuları tanımlayabilmeli, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri ve stratejiler geliştirebilmelidir. X
6 Pazarlama alanında farklı sorunları algılayabilmeli, değerlendirebilmeli ve disiplinler arası çalışmalarda kullanabilmelidir. X
7 Üretim yönetiminin ve pazarlamanın gerektirdiği bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olabilmelidir. X
8 İşletme sorunlarını sayısal karar verme tekniklerini kullanarak belirlemeli ve çözüm sunabilmelidir.
9 Üretim yönetimi ve pazarlamada akademik düşünce yetisine sahip olmalıdır. X
10 Yaratıcı öncü pazarlama fikirleri oluşturabilmelidir. X
11 Lojistik alanındaki gelişmeleri analiz ederek etkin tedarik zinciri stratejileri geliştirebilmelidir.
12 Pazarlama alanında etik değerlere sahip olmalı ve bu değerler ışığında hareket etmelidir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 13 6 78
Ödevler 1 20 20
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 14 14
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 21 21
Toplam İş Yükü 175
Toplam İş Yükü / 25 7,00
Dersin AKTS Kredisi 7
Scroll to Top