Stratejik İletişim Yönetiminde Web(SİY 671)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SİY 671 | Stratejik İletişim Yönetiminde Web | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Kerem RIZVANOĞLU krizvanoglu@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında öğrencilerin, stratejik iletişim yönetimi bağlamında büyük bir çeşitlilik gösteren etkileşimli medya ortamlarına yönelik hem biçim hem de içerik düzeyinde analitik değerlendirme becerilerinin geliştirmesi hedeflenmektedir. Ders kapsamında öncelikle internet ve web fenomenleri tarihselleştirme ve geleceğe yönelik öngörüler üzerinden detaylı olarak irdelenecektir. Hem kullanıcı hem de etkileşimli ortam düzeyinde büyük bir çeşitliliği beraberinde getiren söz konusu evrim, mevcut uygulamalar üzerinden yapılacak kavramsallaştırma eşliğinde ele alınacaktır. Bunu takiben “kullanıcı-bilgisayar etkileşimi”nin tarihçesi eşliğinde “grafik arayüzü” kavramı ve “kullanılabilirlik” kavramı, alandaki önemli ve güncel araştırmaların bulguları ve vaka analizleri üzerinden irdelenecektir. Bu bağlamda kullanıcılar ve etkileşimli medya ortamları arasında kurulacak olan kullanıcı deneyimini desteklemek ve geliştirmek için çeşitli arayüz tasarım kriterleri ve süreçleri, web sitesi, portal, mobil arayüz, IPTV, vb. gibi farklı etkileşimli medya ortamları üzerinden sunulacaktır. Dönem sonunda öğrencilerden, seçtikleri popüler etkileşimli medya ortamlarını oylumlu olarak analiz etmeleri ve gerekiyorsa revizyon önerileri sunmaları talep edilecektir. |
İçerik |
1.Hafta: Giriş. Temel Kavramlar, Teknolojiler ve Uygulamalar. 2.Hafta: İnternet ve Web Fenomenlerinin Evrimi ARPANET’ten Web 2.0’a kavramlar, uygulamalar Web 2.0 Paradigmasının eleştirel bir değerlendirmesi: Katılım merkezli yeni bir bilgi mimarisi vs. İstismar mimarisi. Kalabalıkların Erdemi vs. Amatörün Hegemonisi Topluluk İletişimi vs. Güven ve Mahremiyetin İhlali Gelecek öngörüleri: Web 3.0, Semantik Web, Kullanıcı Merkezli İçerik 3.Hafta: Kullanıcı Merkezli Tasarım: Arayüz Tasarımı ve Kullanılabilirlik “Grafik Kullanıcı Arayüzü”nün tarihsel gelişimi Kullanılabilirlik Yaklaşımı: Amaç, Kullanılan Parametreler ve Ölçme Teknikleri 4.Hafta: Evrensel Kullanılabilirlik “Herkes için Web” -Kullanıcı Çeşitliliği: Farklı kültürlerden kullanıcılar, çocuk, yaşlı, özürlü, vb. kullanıcılar - Teknoloji Çeşitliliği -Evrensel Kullanılabilirlik için Stratejiler: Destek Teknolojileri, Çok-Katmanlı Arayüz Tasarımı, Evrensel Tasarım - Farklı Kullanıcı Grupları için Arayüz Tasarım Kriterleri 5.Hafta: “Kültürelleştirme” ve Küresel Web Siteleri -Farklı kültürlerden gelen kullanıcıların ihtiyaçlarına yönelik web tasarımı: Sorunlar, çözüm önerileri 6.Hafta: Etkileşim Ortam Geliştirme Süreci Sürecin tasarlanması ve yönetimi Ekiplerin yapısı, dağılımı, iş bölümü 7.Hafta: Bilgi Mimarisi Bilginin etkileşimli ortamlar için düzenlenmesi ve sunumu Site yapısı Arama Motoru Optimizasyonu 8.Hafta: Etkileşimli Ortamlarda Sayfa Yapısı ve Tasarımı - Sayfa Bileşenleri: Header, Footer, Content Area - Sayfa Ölçüleri ve Dolaşım - Ana sayfa Bileşenleri ve Tasarımı 9.Hafta: Etkileşimli Ortamlarda Tipografi Web’de Metin Okunabilirlik Yazı Karakterleri Vurgu Tipografi ve grafik Editoryal Yaklaşım 10.Hafta: Linkler, Formlar ve Uygulamalar 11.Hafta: Etkileşimli Ortamlarda Görsel Malzemenin Kullanımı Web görsellerinin özellikleri Grafik dosya formatları Renk Teorisi ve Etkileşimli Ortamlarda Renk Kullanımı 12.Hafta: Etkileşimli Ortamlarda Çoklu-Ortam İçeriğinin Kullanımı Görsel ve İşitsel Malzemeler: Ses, video, animasyon, vs. Çoklu-ortam içeriğinin hazırlanması ve sunulması: Formatlar, oynatıcılar, vs... 13.Hafta: Öğrenci Sunumları 14.Hafta: Öğrenci Sunumları |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Dönem sonunda öğrenciler her türlü etkileşimli medya ortamını kullanıcılara sunduğu etkileşim olanakları ve deneyim bağlamında analiz edebilme bilgi ve becerisini kazanacaktır. Bu değerlendirmeyi takiben öğrenciler eksikleri saptayıp kullanıcı deneyimini geliştirmek üzere revizyon önerileri sunabileceklerdir. |
Öğretim Yöntemleri | Teorik aktarım, vaka çalışmaları üzerinden ortak analiz ve uzman analiz çalışmaları |
Kaynaklar |
Krug, S. (2003) Don't Make Me Think! A Common Sense Approach to Web Usability, 2nd Edition, Que. Krug, S. (2009), Rocket Surgery Made Easy: The Do-It-Yourself Guide to Finding and Fixing Usability Problems, New Riders Press. Horton, S. (2009), Web Style Guide, 3rd edition: Basic Design Principles for Creating Web Sites, Yale University Press. Rızvanoğlu, K. (2009), Herkes için Web: Evrensel Kullanılabilirlik ve Tasarım, Punto Yayınları, İstanbul. http://www.firstmonday.org http://www.alertbox.com http://www.asktog.com http://www.userspots.com |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İletişim sorunlarına yönelik çözümler için gerekli stratejik düşünme ve analiz yetisine sahip olur. | |||||
2 | Stratejik iletişim alanında özgün projeler tasarlar, uygular ve yönetir. | |||||
3 | Yeni iletişim teknolojileri, kriz ve risk iletişimi yönetimi, ikna, kültürlerarası iletişimin etkinliği vb. konularda bilgi sahibi olur. | |||||
4 | Profesyonel etik ilkeleri uygular ve teşvik eder. | |||||
5 | Kültür, iletişim ve kuruluşların değişimi arasındaki ilintileri farkeder. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |