Internet Programlama ve Web Teknolojileri (Açık Kaynak)(IT 532)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT 532 | Internet Programlama ve Web Teknolojileri (Açık Kaynak) | 3 | 4 | 0 | 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere sunucu tarafı web programlama alanındaki güncel yazılımları kullanarak bu alandaki temel tasarım teknikleri öğretmeyi ve tasarım yapma yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik |
WEB teknolojileri ve Yazılım Mimarileri Genel Görünüm İstemci Tarafı Teknolojileri: HTML ve XHTML Doküman içeriği ve görünümün ayrılması: CSS (Cascading Style Sheets) CSS çakışan stillerin çözümlenmesi ve Kutu Modeli İstemci tarafında dinamiklik katmanın yolu olarak Javascipt’e giriş. Javascript değişkenleri ve akış kontrol ifadeleri Javascript fonksiyonları ve dilin desteklediği öntanımlı nesneler ve özellikleri Tarayıcılarda kullanılan DOM (Document Object Model) yapısı ve Javascript olayları (event). İstemci tarafında veri işlenmesi örnek uygulamaları Sunucu Tarafı Teknolojilerde Genel görünüm ve alternatifler. PHP sunucu script diline giriş PHP değişkenleri ve akış kontrol yapıları PHP dizileri ve özellikleri PHP POSIX Regexp kullanarak karakter dizilerinin işlenmesi PHP ile veritabanı bağlantılandırılması:MySQL MVC yapısı, 3 katmanlı ve N katmanlı tasarım özellikleri Ruby on Rails ile hızlı web uygulama geliştirilmesi |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
A) İstemci (tarayıcı) tarafı tasarım araçlarını kullanarak statik web sayfaları geliştirebilir olacaklardır. B) Bir web sayfası tasarımında içeriğn ve biçimin birbirinden bağımsız ifade edildiğinin ayırdına varacaklardır. C) İstemci (tarayıcı) tarafında sayfalara dinamiklik katmak için Javascript dili ile XHTML’i beraberce programlayabileceklerdir. D) Bir web tasarımındaki dinamikliği belirli başarım ölçütlerine göre sunuc ve istemci tarafına parçalı olarak dağıtan tasarımlar yapabileceklerdir. E) Web tasarım isterlerini güncel bir sunucu tarafı programlama dilini kullanarak kodlama yetisine sahip olacaklardır. F) Uygulama sunucusu, veritabanı sunucusu ve web sunucusunun içiçe çalıştığı 3 katmanlı tasarımları yapabilir olacaklardır. G) Hem sunucu hem istemci tarafı web tasarım tekniklerinin kullanıldığı ders projesi hazırlayacaklardır. |
Öğretim Yöntemleri | Sözlü anlatım, tartışma, soru ve cevap |
Kaynaklar |
Deitel & Deitel “Internet & World Wide Web How to Program”, 4/e XAMPP, ücretsiz taşınabilir WEB sunucu yazılımı http://portableapps.com/apps/development/xampp David Turner and Jinseok Chae “Java Web Programming with Eclipse” , 2009 http://csci.csusb.edu/turner/java_web_programming/ |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | WEB teknolojileri ve Yazılım Mimarileri Genel Görünüm |
2 | İstemci Tarafı Teknolojileri: HTML ve XHTML |
3 | Doküman içeriği ve görünümün ayrılması: CSS (Cascading Style Sheets) |
4 | CSS çakışan stillerin çözümlenmesi ve Kutu Modeli |
5 | İstemci tarafında dinamiklik katmanın yolu olarak Javascipt’e giriş. Javascript değişkenleri ve akış kontrol ifadeleri |
6 | Javascript fonksiyonları ve dilin desteklediği öntanımlı nesneler ve özellikleri |
7 | Tarayıcılarda kullanılan DOM (Document Object Model) yapısı ve Javascript olayları (event). İstemci tarafında veri işlenmesi örnek uygulamaları |
8 | Sunucu Tarafı Teknolojilerde Genel görünüm ve alternatifler. PHP sunucu script diline giriş |
9 | PHP değişkenleri ve akış kontrol yapıları |
10 | PHP dizileri ve özellikleri |
11 | PHP POSIX Regexp kullanarak karakter dizilerinin işlenmesi |
12 | PHP ile veritabanı bağlantılandırılması:MySQL |
13 | MVC yapısı, 3 katmanlı ve N katmanlı tasarım özellikleri |
14 | Ruby on Rails ile hızlı web uygulama geliştirilmesi |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 3 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 10 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 6 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bilişim teknolojileri alanının çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasıdaki etkileşimi tanımlar. | X | ||||
2 | Bilişim teknolojileri alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur. | X | ||||
3 | Bilişim teknolojileri alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | |||||
4 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | |||||
5 | Tanımlanmış mühendislik yönetimi problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | ||||
7 | Bilişim teknolojileri alanının yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, bunları inceleme ve öğrenme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
8 | Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||
10 | Girişimcilik ve yenilikçilik boyutlarını dikkate alarak bilişim teknolojileri uygulamalarını gerçekleştirebilir. | X | ||||
11 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 3 | 20 | 60 |
Sunum | 1 | 10 | 10 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 | 25 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 | 30 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 189 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 7.56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |