Veri Modelleme ve İlişiksel Veritabanları(IT 531)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT 531 | Veri Modelleme ve İlişiksel Veritabanları | 3 | 4 | 0 | 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı bilgi sistemlerinin temelini oluşturan veri tabanlarına ait tüm kavramsal ve teknolojik bilgiyi öğrenciye kazandırmaktır. Bu amaçla ders kapsamında öğrenciden bir veri tabanını önce ihtiyaç duyulan bilgi sisteminin analizini yaparak mantıksal olarak modellemesi, ardından yeni gelişen farklı teknolojilerden birini kullanarak fiziksel olarak modellenmesi, oluşturduğu veri tabanını yönetmesi, sorgulaması özellikle de verinin bilgiye dönüştürülmesi safhalarında yapacakları müdahaleleri öğrenmesi beklenmektedir. |
İçerik |
Veri tabanı temel kavramlar Kavramsal modelleme - Varlık/Bağıntı modellemesi İlişkisel model ve Bütünlük Kısıtlamaları İşlevsel bağımlılık ve Normal Formlar İlişkisel Cebir ve Temel SQL Sorguları İleri/Karmaşık SQL sorguları Sorgu en iyileme / Görünüm / Indexler Ara Sınav Hareket yönetimi ve yalıtım seviyeleri Veri tabanı yönetimi temel kavramlar , T-SQL programlama Saklı Yordamlar, Fonksiyonlar, Tetikleyiciler Şema tanımlamaları, Kullanıcı yetkilendirme ve yönetimi Veri tabanı kurtarma teknikleri Veri tabanı arayüz bağlantı yöntemleri - veri alışverişi |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Kullanıcının belirlediği ihtiyaç ve istekler doğrultusunda bir bilgi sisteminin analizini yapabilmek 2. Farklı bilgi sistemlerine hitap edecek, çok kullanıcılı bir veri tabanını kavramsal olarak modelleyebilmek 3. Herhangi bir ilişkisel veri tabanı yönetim sistemi kullanarak bir veri tabanını inşa edebilmek 4. Veri tabanını sorgulayacak cebirsel ifadeleri kullanabilmek 5. SQL sorgu dili her seviyede sorgular yazabilmek. 6. T-SQL programlama dili veri tabanı üzerinde programlayabilmek. 7. Veri tabanını yönetebilmek. |
Öğretim Yöntemleri | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Problem Çözme, İşbirlikli Öğrenme, Proje, Beyin Fırtınası |
Kaynaklar |
1. R.Elmasri, S.Navathe,Conception et architecture des bases de données, 2004, Pearson Education 2. G. Gardarin, Maitriser les bases de données, modèles et langages, 2006, Eyrolles. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Veri tabanı temel kavramlar |
2 | Kavramsal modelleme - Varlık/Bağıntı modellemesi |
3 | İlişkisel model ve Bütünlük Kısıtlamaları |
4 | İşlevsel bağımlılık ve Normal Formlar |
5 | İlişkisel Cebir ve Temel SQL Sorguları |
6 | İleri/Karmaşık SQL sorguları |
7 | Sorgu en iyileme / Görünüm / Indexler |
8 | Ara Sınav |
9 | Hareket yönetimi ve yalıtım seviyeleri |
10 | Veri tabanı yönetimi temel kavramlar , T-SQL programlama |
11 | Saklı Yordamlar, Fonksiyonlar,Tetikleyiciler |
12 | Şema tanımlamaları, Kullanıcı yetkilendirme ve yönetimi |
13 | Veri tabanı kurtarma teknikleri |
14 | Veri tabanı arayüz bağlantı yöntemleri - veri alışverişi |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 |
Proje | 1 | 15 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 6 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bilişim teknolojileri alanının çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasıdaki etkileşimi tanımlar. | X | ||||
2 | Bilişim teknolojileri alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur. | X | ||||
3 | Bilişim teknolojileri alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | X | ||||
4 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | ||||
5 | Tanımlanmış mühendislik yönetimi problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | ||||
7 | Bilişim teknolojileri alanının yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, bunları inceleme ve öğrenme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
8 | Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
10 | Girişimcilik ve yenilikçilik boyutlarını dikkate alarak bilişim teknolojileri uygulamalarını gerçekleştirebilir. | X | ||||
11 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 | 40 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 8.16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |