Atölye II(GEM223)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GEM223 | Atölye II | 3 | 2 | 0 | 4 | 4 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Ön Lisans |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Şerif EKİNCİ hamo95@hotmail.com (Email) Ayşenur YILMAZ bestshiper@hotmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bu dersi alan öğrencilerin -Gemilerde Bakım Ve İmalatın Tanımını Makine dairesindeki takımlar ve avadanlıkları -Makine atölyesinde alınması gereken emniyet tedbirlerini Eğeler ve eğeleme ve Gönyeleme işlemlerini-Markalama Ölçme ve kontrol işlemlerini -Kesme aletlerini Matkaplar, matkap tezgahları ve kullanılmalarını Vergel, planya tezgahları ve kullanılmaları arbon çeliklerinin ısıl işlemlerini Yapıştırıcılar ve Yapıştırma işlemlerini Bakım tutum işlemlerini ve Çalışma Güvenliği Uygulamalarını öğrenecektir |
İçerik |
-Gemilerde Bakım Ve İmalatın Tanıtımı -Makine dairesindeki takımlar ve avadanlıklar -Makine atölyesinde emniyet tedbirleri -Eğeler ve eğeleme -Gönyeleme -Markalama -Ölçme ve kontrol -Kesme aletleri -Matkaplar, matkap tezgahları ve kullanılmaları -Vergel, planya tezgahları ve kullanılmaları -Karbon çeliklerinin ısıl işlemleri -Yapıştırıcılar ve Yapıştırma -Bakım tutum -Çalışma Güvenliği Uygulamaları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
-Gemilerde Bakım Ve İmalatın Tanıımını öğrenir -Makine dairesindeki takımlar ve avadanlıkları tanır -Makine atölyesindeki emniyet tedbirlerini öğrenir -Eğeler ve eğeleme işllemlerini yapar -Gönyeleme işlemleri yapar -Markalama işlemleri yapar -Ölçme ve kontrol işlemleri yapar -Kesme aletlerini tanır -Matkaplar, matkap tezgahları ve kullanılr -Vergel, planya tezgahları ve kullanır -Karbon çeliklerinin ısıl işlemlerini bilir -Yapıştırıcılar ve Yapıştırma işlemleri yapar -Bakım tutum işlemleri yapar -Çalışma Güvenliği Uygulamalarını uygular |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Gemilerde Bakım Ve İmalatın Tanıtımı |
2 | Makine dairesindeki takımlar ve avadanlıklar |
3 | Makine atölyesinde emniyet tedbirleri |
4 | Eğeler ve eğeleme |
5 | Gönyeleme |
6 | Markalama |
7 | Ölçme ve kontrol |
8 | Kesme aletleri |
9 | Matkaplar, matkap tezgahları ve kullanılmaları |
10 | Vergel, planya tezgahları ve kullanılmaları |
11 | Karbon çeliklerinin ısıl işlemleri |
12 | Yapıştırıcılar ve Yapıştırma |
13 | Bakım tutum |
14 | Çalışma Güvenliği Uygulamaları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Gemilerde Bakım Ve İmalatın Tanıtımı |
2 | Maine dairesindeki takımlar ve avadanlıklar |
3 | Makine atölyesinde emniyet tedbirleri |
4 | Eğeler ve eğeleme |
5 | -Gönyeleme |
6 | Markalama |
7 | Ölçme ve kontrol |
8 | Kesme aletleri |
9 | Matkaplar, matkap tezgahları ve kullanılmaları |
10 | Vergel, planya tezgahları ve kullanılmaları |
11 | Karbon çeliklerinin ısıl işlemleri |
12 | Yapıştırıcılar ve Yapıştırma |
13 | Bakım tutum |
14 | Çalışma Güvenliği Uygulamaları |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 1 | 10 |
Laboratuar | 1 | 50 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |