Sosyal Etki Mekanizmaları ve Medya(SİY 681)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SİY 681 | Sosyal Etki Mekanizmaları ve Medya | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nazlı AYTUNA nazli.aytuna@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında sosyal psikoloji laboratuarlarında geliştirilen sosyal etki mekanizmalarının medya sorgulamasını da içeren geniş bir perspektif kapsamında tartışılması hedeflenmektedir. Siyasi iletişim süreçlerinin ortaya koyduğu etki mekanizmaları ve pratikleri dersin sorgulama alanına dâhil edilmektedir. Sosyal Davranış nedir? Neden uyum gösteririz? Neden itaat ederiz? Kamuoyunun oluşumunda medyanın etkisi nasıl tanımlanabilir? Siyasetin aktörleri sosyal etki mekanizmalarını nasıl kullanırlar? |
İçerik |
1. Hafta: Giriş: Sosyal Etki aracı olarak Medya 2.Hafta: Sosyal Etki süreçleri: Sherif'in Grup Normunun Oluşması Deneyi 3.Hafta: Sosyal Etki süreçleri: Asch'ın Uyma Deneyi ve Milgram’ın İtaat Deneyi 4.Hafta: Sosyal Etki ve Medya: Propaganda, Politika ve Toplum 5.Hafta: Sosyal etki aracı olarak Yazılı Basın 6.Hafta: Yazılı Basın ve Gündem Belirleme Modeli 7.Hafta: Türk Televizyon dizilerinin sosyal izdüşümleri 8.Hafta: Le cinéma turc 9.Hafta : Vize Sınavı 10.Hafta: Sosyal ağlar etrafında şekillenen yeni ikna stratejileri I 11.Hafta: Sosyal ağlar etrafında şekillenen yeni ikna stratejileri I 12.Hafta: Medya’nın yeni sosyal rolü 13.Hafta: Projeler 14.Hafta: Projeler |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1.Sosyal Etki süreçlerini tanımlar ve bu alanda geliştirilen laboratuar deney sonuçlarını yorumlar; 2.Medyanın oluşturduğu toplumsal etki süreçlerini yorumlayabilir. 3.Sosyal etki mekanizmalarının ikna stratejisi olarak farklı alanlarda kullanımını tartışabilir. |
Öğretim Yöntemleri | Anlatım, küçük grup tartışması, örnek olay incelemesi, sunum |
Kaynaklar |
BEAUVOIS Jean-Léon, Relations humaines groupes et influence sociale, Presses Universitaires de Grenoble, Grenoble 1995 BON Le Gustave, La psychologie des foules, PUF Quadrige, 5é ed. Paris, 1995 DEUTCH Morton, Les théories en psychologie sociale, Mouton, Paris, 1972 TIMOTY E Cook, The Functions of the Press in a Democracy. In Geneva Overholser and Kathleen Hall Jamieson (eds.), The Press New York: Oxford University Press, 2005, pp. 115-119. RUBIN Alan M., Media Uses and Effects: A Uses and Gratifications Perspective. In Jennings Bryant and Dolf Zillmann (eds.), Media Effects: Advances in Theory and Research (Hillsdale: Lawrence Erlbaum Publishers 1994, pp. 417-436. FISCHER Gustave-Nicholas, Les concepts fondamentaux de la psychologie sociale, Presses de l’Université de Montréal, BORDAS, Paris, 1987 GERGEN Kenneth et JUTRAS Slyvie, Psychologie Sociale, VIGOT, 2e éd. Paris, 1992 KAĞITÇIBAŞI Çiğdem, İnsan ve İnsanlar, Sosyal Psikolojiye Giriş, Sosyal Bilimler Derneği Yayınları (G-8), Sevinç Matbaası, Ankara, 1976 BELLENGER Lionel, La persuasion, PUF, Collection que sais-je?, Paris, 1992. SHEARON A. et a.l. , The Invasion from Mars: Radio Panics America. In Milestones in Mass Communication Research: Media Effects 1995 pp. 45-65. CIALDINI Robert B., İknanın Psikolojisi, traduit par Fevzi Yalım, MediaCat Kitapları, Ankara, 2001. CIALDINI Robert B., Influence: Science and Practice, Allyn & Bacon, 2003. CIALDINI Robert B., “Harnessing the Science of Persuasion”, Harvard Business Review; Vol. 79 Issue 9, 2001, pp72-79. HOGAN Kevin, The Psychology of persuasion: how to persuade others to your way of thinking, Pelican Publisging Company, |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Sosyal Etki aracı olarak Medya |
2 | Sosyal Etki süreçleri: Sherif'in Grup Normunun Oluşması Deneyi |
3 | Sosyal Etki süreçleri: Asch'ın Uyma Deneyi ve Milgram’ın İtaat Deneyi |
4 | Sosyal Etki ve Medya: Propaganda, Politika ve Toplum |
5 | Sosyal etki aracı olarak Yazılı Basın |
6 | Yazılı Basın ve Gündem Belirleme Modeli |
7 | Türk Televizyon dizilerinin sosyal izdüşümleri |
8 | Türk sineması |
9 | Vize sınavı |
10 | Sosyal ağlar etrafında şekillenen yeni ikna stratejileri I |
11 | Sosyal ağlar etrafında şekillenen yeni ikna stratejileri II |
12 | Medya’nın yeni sosyal rolü |
13 | Proje sunumları |
14 | Proje sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 60 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İletişim sorunlarına yönelik çözümler için gerekli stratejik düşünme ve analiz yetisine sahip olur. | X | ||||
2 | Stratejik iletişim alanında özgün projeler tasarlar, uygular ve yönetir. | X | ||||
3 | Yeni iletişim teknolojileri, kriz ve risk iletişimi yönetimi, ikna, kültürlerarası iletişimin etkinliği vb. konularda bilgi sahibi olur. | X | ||||
4 | Profesyonel etik ilkeleri uygular ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Kültür, iletişim ve kuruluşların değişimi arasındaki ilintileri farkeder. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 1 | 28 | 28 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 22 | 22 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |