Eliptik Eğriler(MATH 517)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MATH 517 | Eliptik Eğriler | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ayberk ZEYTİN azeytin@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eliptik eğriler hakkında temel bilgileri vermek |
İçerik |
Hafta Konular 1 Düzlem Eğrileri, Bezout teoremi, eğriler üzerinde rasyonel noktalar 2 Kübik eğriüzerindeki grup yapısı 3 Regüler fonksiyonlar ve Riemann Roch teoremi 4 Eliptik eğriler, burulma noktaları ve Q_p üzerindeki eliptik eğriler 5 Karmaşık eliptik eğriler, kafesler ve Riemann yüzeyleri 6 Grup kohomoloji; Selmer, Tate-Schavarevich grupları 7 E(Q)’nun rank hesabı 8 Ara Sınav 9 Sonlu cisimler üzerinde eliptik eğriler 10 Küre paketlemeleri 11 Modüler formlar 12 Eliptik eğrilerin Modüler formları 13 Eliptik eğrilerin Modüler formları 14 Fermat’ın son teoremi ve Wiles’ın ispatı |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
(Ders çıktılarının maddeler halinde yazılması gerekmektedir.) ÖÇ 1: Eliptik eğriler, Riemann yüzeyleri ve Modüler frmlar arasındaki ilişkiyi kavramak |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar | J.S. Milne, Elliptic Curves, BookSurgeBookSurge, 2006 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Düzlem Eğrileri, Bezout teoremi, eğriler üzerinde rasyonel noktalar |
2 | Kübik eğriüzerindeki grup yapısı |
3 | Regüler fonksiyonlar ve Riemann Roch teoremi |
4 | Eliptik eğriler, burulma noktaları ve Q_p üzerindeki eliptik eğriler |
5 | Karmaşık eliptik eğriler, kafesler ve Riemann yüzeyleri |
6 | Grup kohomoloji; Selmer, Tate-Schavarevich grupları |
7 | E(Q)’nun rank hesabı |
8 | Ara Sınav |
9 | Sonlu cisimler üzerinde eliptik eğriler |
10 | Küre paketlemeleri |
11 | Modüler formlar |
12 | Eliptik eğrilerin Modüler formları |
13 | Eliptik eğrilerin Modüler formları |
14 | Fermat’ın son teoremi ve Wiles’ın ispatı |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yaptığı araştırmalarla matematik eğitimindeki bilgi birikimine katkıda bulunur. | X | ||||
2 | Matematik eğitimi alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir eğitim probleminin çözümü için uygulayabilir. | X | ||||
3 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | X | ||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | X | ||||
5 | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | X | ||||
6 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme uyarlayabilme ve uygulayabilme. | X | ||||
7 | Matematik eğitimi araştırmalarında bireysel ve/veya bir takım üyesi olarak çalışmalar yürütür. | X | ||||
8 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım, ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme. | X | ||||
9 | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | ||||
10 | Öğrenme ve öğretme sürecini zenginleştirebilmek için uygun öğrenme ortamları tasarlayabilir. Öğrenme ve öğretme sürecinde kullanılabilecek farklı öğretim yöntem ve tekniklerini bilir. | X | ||||
11 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | X | ||||
12 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | X | ||||
13 | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | X | ||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | X | ||||
15 | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | X | ||||
16 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | X | ||||
17 | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 171 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 6.84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |