Yük İşlemleri ve Gemi Stabilitesi I(DUI215)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| DUI215 | Yük İşlemleri ve Gemi Stabilitesi I | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Ön Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Deniz TOKDEMİR tokdemirdeniz@yahoo.com.tr (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı |
1. Güverte zabitlerinin, STWC-95 ‘e uygun olarak gemi dengesi prensiplerini bilmek 2. Güverte zabitlerinin, STWC-95 ‘e uygun olarak gemi yük donanımlarını bilmek 3. Güverte zabitlerinin, STWC-95 ‘e uygun olarak gemi yük operasyonu ve istifini bilmek |
| İçerik |
Gemi geometrisi, Form Katsayıları, Yüzen cisimlerin dengesi,Yüzme koşulu, Denge koşulu, Başlangıç Stabilitesi, GM, Statik Stabilite Eğrisi, IMO/SOLAS kriterleri, Çapraz eğriler, Statik moment, Gemi bünyesindeki ağırlıkların dikey değişimi, Gemi bünyesindeki ağırlıkların yatay değişimi, Gemiye ağırlık ekleme-çıkarma, Enine denge-Meyil, Boyuna denge-Trim, Hidrostatik eğriler, Yük gemisi tipleri, Yük taşıma bölüm ve yük donanımları: Bumbalar, Kreyneler, Ambar kapakları, Kuru yük gemilerinin ambarları, yüke hazırlanması, yüklerin istifi ve bağlanması Yüklemeye ve boşaltmaya hazırlık ve nezaret, Dökme tahıl yükü, Konteyner yükü, Yüklerin korunması. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
1.Gemi geometrisini bilecek 2.Temel yüzme ve denge kurallarını bilecek 3.Ağırlık hareketlerinin gemi dengesi üzerindeki etkisini bilecek 4.Enine ve boyuna gemi dengesini bilecek 5.Gemi yük donanımlarını bilecek 6.Güvenli yükleme –boşaltma yapabilecek |
| Öğretim Yöntemleri | |
| Kaynaklar |
1) Yük-İstif (Teoman AKIN) 2) IBC CODE 3) ISGOTT |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Gemi geometrisi, form katsayıları |
| 2 | Yüzen cisimlerin dengesi,Yüzme koşulu, Denge koşulu |
| 3 | Başlangıç Stabilitesi, GM hesabı |
| 4 | GM hesabı |
| 5 | Gemi bünyesindeki ağırlıkların dikey değişimi, Gemi bünyesindeki ağırlıkların yatay değişimi, Gemiye ağırlık ekleme-çıkarma |
| 6 | Gemi bünyesindeki ağırlıkların dikey değişimi, Gemi bünyesindeki ağırlıkların yatay değişimi, Gemiye ağırlık ekleme-çıkarma |
| 7 | Enine denge-Meyil |
| 8 | Enine denge-Meyil |
| 9 | Boyuna denge-Trim |
| 10 | Boyuna denge-Trim |
| 11 | Boyuna denge-Trim |
| 12 | Hidrostatik eğriler |
| 13 | Yük gemisi tipleri, Yük taşıma bölüm ve yük donanımları: Bumbalar, Kreyneler, Ambar kapakları, Kuru yük gemilerinin ambarları |
| 14 | Yüke hazırlanması, yüklerin istifi ve bağlanması Yüklemeye ve boşaltmaya hazırlık ve nezaret, Dökme tahıl yükü, Konteyner yükü, Yüklerin korunması. |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 2 | 40 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | ||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | ||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Toplam İş Yükü | 0 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 0 | ||


