Denizde Haberleşme I(DUI205)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| DUI205 | Denizde Haberleşme I | 3 | 2 | 0 | 2 | 3 | 3 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Ön Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Tayfun ACARER tacarer@hotmail.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı |
1.GMDSS alt sistemlerini kullanmak için gerekli teorik ve pratik altyapıyı kazandırmak. 2. Tehlike, İvedilik ve Emniyet Haberleşmelerini yürütme becerisi kazandırmak. 3. Gemi İstasyonunda Telsiz Vardiyası tutma sorumluluklarını kazandırmak. |
| İçerik |
GMDSS Master Planı ve Sefer Bölgeleri. GMDSS’e göre Ehliyet Türleri, Güvenlik Sertifikaları ve Telsiz Jurnali GMDSS’te Farklı sefer bölgeleri için Gemilere Tesisi Zorunlu Cihazlar. GMDSS Kapsamındaki yersel sistemler (VHF, MF, HF ve Navtex). GMDSS Kapsamındaki uydu sistemleri (Inmarsat – Cospas Sarsat). GMDSS Kapsamındaki gerçek cihazların kullanımı; VHF, MF, HF VHF – DSC / HF- DSC Cihazlarının Kullanımı. List of Coast Stations, List of Ship Stations, ALRS Kitapları. Inmarsat-C, EPIRB ve SART Cihazları. Tehlike ve Emniyet haberleşmesinde kullanılan frekanslar, kısaltmalar. GMDSS kapsamındaki farklı sistemler kullanılarak Distress, Urgency Safety haberleşmelerin yapılış prosedürleri. Distress Relay Haberleşmesinin yapılış şekli ve yanlış alarmların iptali. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
1) Temel GMDSS bilgisine sahip olur. 2) VHF haberleşmesi yapar. 3) Telsiz kanunu uygular 4) Telsiz eğitim ve sınav yönetmeliğini uygular. 5) Spekturum kanunu uygular. 6) Telsiz frekanslarını tanımlar. |
| Öğretim Yöntemleri | |
| Kaynaklar |
1) Telsiz kanun ve yönetmelikleri 2) Kişisel Ders Notlarım 3) GMDSS el kitabı |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | GMDSS temel özellikleri, GMDSS bölgeleri. |
| 2 | Bölgelerde bulundurulması zorunlu cihazlar |
| 3 | Bakım seçenekleri |
| 4 | Telsiz kanunu |
| 5 | Telsiz kanunu |
| 6 | SAR Kanunu. |
| 7 | Telsiz eğitim ve sınav yönetmeliği |
| 8 | Telsiz eğitim ve sınav yönetmeliği |
| 9 | Spekturum kanunu. |
| 10 | Spekturum kanunu. |
| 11 | SOLAS chapter GMDSS |
| 12 | SOLAS chapter GMDSS |
| 13 | Frekanslar |
| 14 | Frekanslar |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | İlgili uygulama |
| 2 | İlgili uygulama |
| 3 | İlgili uygulama |
| 4 | İlgili uygulama |
| 5 | İlgili uygulama |
| 6 | İlgili uygulama |
| 7 | İlgili uygulama |
| 8 | İlgili uygulama |
| 9 | İlgili uygulama |
| 10 | İlgili uygulama |
| 11 | İlgili uygulama |
| 12 | İlgili uygulama |
| 13 | İlgili uygulama |
| 14 | İlgili uygulama |
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 1 | 10 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 2 | 40 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | ||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | ||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Toplam İş Yükü | 0 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 0 | ||


