Denizcilik Kimyası(DEN103)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| DEN103 | Denizcilik Kimyası | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Ön Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Yasin ARSLANOĞLU arslanoglu@itu.edu.tr (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı |
1. Temel kavramlar ve temel yasalar konusunda öğrencilere bilgi vermek, 2. Denizcilik kimyası ve ilgili konularda öğrencilere bilgi vermek. |
| İçerik | Temel kavramlar ve temel yasalar. Stochiometric hesaplamalar. Gazlar, sıvılar ve katılar. Atomun yapısı ve kimyasal elemanlar tablosu. Nükleer tepkimeler. Çözeltiler. Kimyasal tepkimelerde ısı enerjisi. Tepkimelerin oranı. Denge. Asitler ve bazlar. Deniz suyunun kimyasal ve fiziksel özellikleri. Korozyon ve korozyon kontrolü. Deniz boyaları. Yakıt ve yağ kimyası. Yakıt ve yağların çeşitleri ve özellikleri. Tehlikeli maddeler. Deniz kirliliği. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
I. Kimyadaki temel kavramlar ve temel yasalar konusunda, II. Reaksiyon, çözelti, asit ve bazlar konusunda, III. Deniz suyu ve korozyon konusunda, IV. Deniz boyaları, yakıtlar ve yağ kimyası konusunda, V. Tehlikeli maddeler ve deniz kirliliği konusunda bilgi sahibi olma becerisi kazanır. |
| Öğretim Yöntemleri | |
| Kaynaklar |
1) H. Mutluay, A. Demirak, Su Kimyası, Beta Basım Yayın, İstanbul, 1996. 2) Doruk M, Korozyon Olayının Elektrokimyasal İlkeleri, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Yayınları, Ankara, 1972. 3) Yavuz T., Gemi Teknesinin Korozyonu ve Korunma Yolları, Deniz Harp Okulu Yayınları, İstanbul, 1978. 4) Sünter D., Boya ve Boyama Usulleri, Deniz Harp Okulu Yayınları, İstanbul, 1980. 5) Borman G.L, Ragland K. W., Combustion engineering, McGraw Hill, 1998. 6) M. Acaroğlu, M. Ünaldı, H. Aydoğan, Yakıtlar ve Yanma, Nobel Yayıncılık, İstanbul, 2010. |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Temel kavramlar ve temel yasalar. |
| 2 | Stochiometric hesaplamalar. Gazlar, sıvılar ve katılar. |
| 3 | Atomun yapısı ve kimyasal elemanlar tablosu. Nükleer tepkimeler. |
| 4 | Çözeltiler. Kimyasal tepkimelerde ısı enerjisi. |
| 5 | Tepkimelerin oranı. Denge. Asitler ve bazlar. |
| 6 | Deniz suyunun kimyasal ve fiziksel özellikleri. |
| 7 | Korozyon ve korozyon kontrolü. |
| 8 | Deniz boyaları. |
| 9 | Yakıt ve yağ kimyası. |
| 10 | Yakıt ve yağ kimyası. |
| 11 | Yakıt ve yağların çeşitleri ve özellikleri. |
| 12 | Yakıt ve yağların çeşitleri ve özellikleri. |
| 13 | Tehlikeli maddeler. Deniz kirliliği. |
| 14 | Tehlikeli maddeler. Deniz kirliliği. |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 1 | 10 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 2 | 40 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
| Ödevler | 1 | 2 | 2 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 4 | 4 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 9 | 9 |
| Toplam İş Yükü | 81 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 3.24 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 3 | ||


