Akıllı Sistemler Mühendisliği Yüksek Lisans Programı

Nesneye Yönelik Programlama(ISI 502)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
ISI 502 Nesneye Yönelik Programlama 1 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili İngilizce
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Murat AKIN murakin@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Nesneye dayalı programlama, bu derste başlamaktadır. Button, TextField, TextArea, Choice, RadioButton vs.. gibi temel nesnelerin kullanımı, Java konsol programlama, bazı algoritmik problemlerin çözümleri, Java application programlama, class-nesne-metot ilişkileri, miras alma (kalıtım), final ve statik kavramları ve kullanımları, upcasting, polimorfizm, downcasting, abstract class ve metotlar, interface vs...nesneye dayalı programlamanın temel felsefesi gibi başlıklar bu dersin amacını oluşturmaktadır.
İçerik 1. Hafta Java'da konsol programlama
2. Hafta Java'da uygulama programlama
3. Hafta Düğme, metin alanı gibi arayüz kontrollerine giriş
4. Hafta Java'da klavye kontrolü
5. Hafta Java'da fare kontrolü
6. Hafta Görsel programlama
7. Hafta Nesnelerin hareket ettirilmesi, oyun programlama 1,2
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Sınıf, nesne ve metot ilişkileri
10. Hafta Java'da uygulama programlama
11. Hafta Hesap makinesi vs... örnekler
12. Hafta Final, statik kavramları ve örnekler
13. Hafta Upcasting, downcasting ve polimorfizm
14. Hafta Abstract sınıf ve metotlar, interface sınıflar
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci aşağıdaki konularda yeterliliğe sahip olacaktır:

1. Java programlama dili kullanabilme yetisi,
2. Nesneye yönelik programlama becerisi,
3. İleri programlama teknikleri hatırlayabilme ve problemlere uygulayabilme yetisi,
4. Hataya daha az izin veren ve daha kullanıcı dostu (User Friendly) programlar yazabilme yeteneği
Öğretim Yöntemleri Ders teorik olarak anlatılmakta ve laboratuvarda uygulaması yapılmaktadır.
Kaynaklar 1. Java Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Altuğ B. Altıntaş, Papatya Yayıncılık ve Eğitim, 2014.
2. JAVA SE 7, Herbert Schildt, Alfa Yayınları, 2012.
3. Java Uygulamaları, David Flanagan, Pusula Yayıncılık ve İletişim, 2004.
4. Java ile Programlama ve Veri Yapıları, Bülent Çobanoğlu, Pusula Yayıncılık ve İletişim, 2013.
5. Java, Numan Pekgöz, Pusula Yayıncılık ve İletişim, 2003.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Nesneye Yönelik Programlamanın Temelleri
2 Nesneye Yönelik Programlamanın Temelleri
3 Sarmalama Kavramı ve Gerçeklenmesi
4 Soyutlama Kavramı ve Gerçeklenmesi
5 Kalıtım Kavramı ve Gerçeklemesi
6 Çok Biçimlilik Kavramı ve Gerçeklenmesi
7 Class, Nesne ve Metot İlişkileri
8 Class, Nesne ve Metot İlişkileri
9 Ara Sınav
10 Nesneye Yönelik Analiz ve Tasarım
11 Nesneye Yönelik Programlamanın Örneklerle Yapılması 1
12 Nesneye Yönelik Programlamanın Örneklerle Yapılması 2
13 Nesneye Yönelik Programlamanın Örneklerle Yapılması 3
14 Nesneye Yönelik Programlamanın Örneklerle Yapılması 4
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 30
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 1 10
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 1 60
Toplam 3 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 13 2 26
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 30 30
Kısa Sınavlar 2 10 20
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 5.52
Dersin AKTS Kredisi 6
Scroll to Top