Sosyal Bilimlerde Yöntemler (Seminer)(SP 602)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SP 602 | Sosyal Bilimlerde Yöntemler (Seminer) | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Doktora |
Dersi Veren(ler) | Hakan YÜCEL hakanyucel1970@gmail.com (Email) Birol CAYMAZ birolhoca.caymaz@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doktor adaylarının bir araştırma projesi oluşturarak metodolojik çerçevede saha çalışmasını da içeren bir şekilde araştırmayı sonuçlandırıp dersin sorumlusu öğretim üyeleriyle yazılı ve sözlü olarak paylaşmaları. |
İçerik | Seminelerde her dönem adaylara siyaset biliminin araştırma alanından değişik konular verilmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bir araştırma projesi oluşturmak. Araştırma konusunu siyaset ve sosyal bilimlerin araştırma nesnesi haline getirmek. Konuya ilişkin kaynakça araştırması yaparak, bilrincil ve tali nitelikli kaynakları sınıflandırmak. Araştırma konusunu sorunsallaştırmak. Sorunsalla bağlı, sağlaması ampirik olarak yapılabilecek hipotezler üretmek. Araştırılan konuya uygun yöntem ve ya yöntemler tasarlamak. Alan araştırmasını hazırlayıp uygulamak. Alan araştırması sonuçlarını analiz etmek. Analiz sonuçlarını bilimsel bir metin formatında sözlü ve yazılı olarak sunmak. |
Öğretim Yöntemleri | Sorunsal oluşturma, literatür tarama ve niteliksel yöntemlerden (sözlü tarih, yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme yöntemi) oluşmaktadır. |
Kaynaklar |
FLYVBJERG Bent, Making Social Science Matter, Cambridge University Press, 2001. ALBARELLO Luc, Apprendre à rechercher, Eds. de Boeck Université, 3e édition, Bruxelles, 2007. WILKINSON Sue, “How useful are focus groups in feminist research?” in Barbour, R & Kitzinger, J (eds) Developing Focus Group Research: politics, theory and practice, Sage, 1999. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 4 | 50 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 50 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 5 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |