Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi(G574)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
G574 | Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Naciye Aylin ATAAY SAYBAŞILI aylin.ataay@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, katılımcıları Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi (SİKY) alanlarındaki teorik ve ampirik çalışma ve araştırmalarla tanıştırmak ve stratejik yönetim kavram ve yaklaşımlarının daha etkin İKY için katkılarını tartışmaktır. |
İçerik |
1.hafta: Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimine (SİKY) Giriş 2. hafta: SİKY tarihsel gelişimi ve güncel yaklaşımlar 3. hafta: İKY hedefleri ve İK stratejileri 4. hafta: Stratejik ve Operasyonel İKY 5. hafta: İş analizleri ve iş tanımları 6. hafta: İnsan Kaynakları planlaması 7. hafta: İK seçme ve istihdam stratejileri 8. hafta: Vize sınavı 9. hafta: İK eğitim ve geliştirme stratejileri 10. hafta: İş değerleme ve iş sınıflandırma yöntemleri 11. hafta: Özendirici ücret sistemleri ve stratejileri 12. hafta: Performans değerleme ve performans yönetimi stratejileri 13. hafta: Kariyer yönetimi ve stratejileri 14.hafta: Örnek olay çalışmaları ve final sınavı öncesi genel tekrar |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenci: 1. İşletmelerin beşeri sermaye yönetimiyle ilgili stratejik ve operasyonel hedeflerine ulaşmasını sağlayacak İK stratejileri geliştirilmesi için gerekli İKY kuramları ve uygulamaları hakkında derinlemesine bilgilere sahip olabilmelidir. 2. İK bulma, seçme ve yerleştirme, eğitim ve geliştirme ve nitelikli İK organizasyonda kalmasını sağlama işlevlerinde örgütsel etkinliği arttırmak için uygun ve genel olarak şirket stratejileri ile uyumlu İK stratejileri geliştirebilecek yetkinliğe ulaşabilmelidir. 3. Etkin İKY için gerekli olan çeşitli İKY uygulama ve teknikleri değerlendirebilip, şirket ihtiyaçlarına en uygununun seçilerek uygulanmasına yardımcı olabilmelidir. 4. Beşeri sermaye ve İK ihtiyaçları ile ilgili karmaşık işletme sorunlarını analiz edebilecek ve sistematik çözümler üretebilecek analitik düşünme ve sorgulama yeteneğine sahip olabilmelidir. 5. İKY alanında araştırma yapabilecek, raporlar hazırlayabilecek ve önerilerde bulunabilecek yeteneğe sahip olabilmelidir. |
Öğretim Yöntemleri | Ders anlatımı, seminer ve sunumlar ve örnek olay yöntemi. |
Kaynaklar |
• Armstrong, M., Strategic Human Resources Management: A Guide to Action, Kogan Page Publ. • Anthony, W.P., P.L. Perrewé & K.M. Kacmar; Stretegic Human Resource Management, The Dryden Press • Uyargil, C. ve diğerleri, İnsan Kaynakları Yönetimi, 5. baskı, Beta Yayınları, İstanbul, 2010. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 5 |
Toplam | 3 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bu programı başarıyla tamamlayan bir öğrenci, İşletmenin üretim, pazarlama, muhasebe/finansman, yönetim ve örgütsel davranış gibi farklı alanlarına ilişkin kavram ve teorilerine hakim olabilmeli ve bu alanlar arasındaki etkileşimi anlamak için bütüncül bakabilmelidir. | X | ||||
2 | İşletmelerin farklı fonksiyonları (muhasebe/finansman, pazarlama, insan kaynakları, yönetim) açısından işleyişini anlayabilmeli ve bu konularda hipotezler oluşturarak araştırma önerileri geliştirebilmelidir. | X | ||||
3 | İş dünyasındaki değişimleri saptamak, sorunları teşhis etmek ve bunlara çözüm üretebilmek için araştırma ve incelemeler yapabilmelidir. | X | ||||
4 | Kantitatif ve kalitatif araştırma metodolojisine hakim olabilmelidir. | X | ||||
5 | İstatistiksel analizler yaparak sonuçları yorumlayabilmelidir. | X | ||||
6 | Bilimsel çalışmaları (bildiri sunmak, makale yazmak) gerçekleştirmek için gerekli temele sahip olabilmelidir. | X | ||||
7 | Kültür karşılaştırmalı çalışmalar gerçekleştirmek amacıyla en az bir yabancı dile bilimsel yayın yapacak düzeyde hakim olmalıdır. | X | ||||
8 | Bilim dünyasındaki değişimlere uyum sağlayabilmek için mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleyebilmelidir. | X | ||||
9 | Yürüttüğü araştırma ve incelemelerde takım çalışması yapabilmeli ve takım içindeki bilgi akışına gerekli katkıyı sağlayabilmelidir. | X | ||||
10 | İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilmelidir. | X | ||||
11 | İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilmelidir. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |