Seminer(COM 775)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM 775 | Seminer | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Doktora |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Seminer dersinin amacı, davetli bilim insanlarının yayınlanmış çalışmaları üzerinden yapılacak buluşmalar aracılığıyla sosyal bilimlerde yeni araştırma yöntemleri üzerine eleştirel ve yapıcı bir tartışmayı mümkün kılmaktır. |
İçerik |
Ders, seçilen bir araştırma çerçevesi etrafında organize edilecek aktarımlar ve yayınlanmış eserlerinde kullandıkları çağdaş araştırma yöntemleri hakkında konuşmak üzere davet edilecek seçkin akademisyenlerle buluşmalar (Master Class) şeklinde sürdürülecektir. Buluşmalar kapsamında gerçekleştirilecek tartışmaları zenginleştirmek için öğrencilere önceden okumalar verilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Dersin temel çıktısı tartışılan yöntem yaklaşımların en az birinin kullanıldığı bir araştırma önerisi hazırlamaktır. Alternatif olarak, programa kabul esnasında sunulan doktora tez önerileri yeni yöntemler ışığında yeniden hazırlanabilir. |
Öğretim Yöntemleri | Araştırma, sunum yapma teknikleri, eleştirel düşünce |
Kaynaklar |
Hammond, Michael, and J. J. Wellington. 2013. Research Methods: The Key Concepts. London, England: Routledge. 179p. ISBN: 9780415599832. Loseke, Donileen R. 2013. Methodological Thinking: Basic Principles of Social Research Design. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications. 194p. ISBN: 9781412997201. Denscombe, Martyn. 2007. The Good Research Guide for Small-scale Social Research Projects. 3rd ed. Maidenhead, UK: Open University Press. 360p. ISBN: 0335220223. Gerring, John (2011) Social Science Methodology: A Unified Framework. Cambridge: Cambridge University Press. Cukier, Kenneth and Mayer-Schonberger, Viktor (2013) Big Data: A Revolution That Will Transform How We Live, Work and Think. London: Hodder and Stoughton. Gillies, Donald (2008) How Should Research be Organized? London: College Publications. Gitelman, Lisa (2013) Raw Data is an Oxymoron. Cambridge, MA: The MIT Press. Gleick, James (2012) The Information: A History, A Theory, A Flood. New York: Fourth Estate. Kahneman, Daniel (2012) Thinking, Fast and Slow. New York: Penguin. LSE Public Policy Group (PPG) (2011) Maximising the Impacts of your Research: A Handbook for Social Scientists. A report from the LSE Public Policy Group. London: London School of Economics. Maynard, D.W. & Clayman, S.E. (1995) ‘Ethnomethodology and Conversation Analysis’, pp. 1-30 in Have, P-t & Psathas, G. (eds.) Situated Order: Studies in the Social Organization of Talk and Embodied Activities, Washington: University Press. Back, L. & Puwar, N. (eds.) (2012) Live Methods, London: Wiley-Blackwell Benzecry, C.E. & Krause, M. (2010) ‘How Do They Know? Practicing Knowledge in Comparative Perspective’, Qualitative Sociology, 33(4): 415-422 Brady, H. & Collier, D. (eds.) (2004) Rethinking Social Inquiry: Diverse Tools, Shared Standards, Lanham, MD: Rowman and Littlefield Nind, M., Wiles, R., Bengry-Howell, A. & Crow, G. (2012) ‘Methodological Innovation and Research Ethics: Forces in Tension or Forces in Harmony?’, Qualitative Research Journal, Doi:10.1177/1468794112455042 Savage, M. (2013) ‘The Social Life of Methods: A Critical Introduction’, Theory, Culture & Society, 30(4): 3-21 Wiles, R., Crow, G., Heath, S. & Charles, V. (2008) ‘The Management of Confidentiality and Anonymity in Social Research’, International Journal of Social Research Methodology, 11(5): 417-428 Lynch, M. (2009) ‘Ethnomethodology and History: Documents and the Production of History’, Ethnographic Studies, 11(1): 87-106 Olszewski, B., Macey, D. & Lindstrom, L. (2007) ‘The Practical Work of Coding: An Ethnomethodological Inquiry. Human Studies 29(3): 363-380 Ravaja, N.: Contributions of psychophysiology to media research: review and recommendations. Media Psychol. 6(2), 193–235 (2004) Lo¨fgren, O. (2013) ‘Routinising Research: Academic Skills in Analogue and Digital Worlds’, International Journal of Social Research Methodology, DOI: 10.1080/13645579.2014.854022 Bryman, A. (2007) ‘Barriers to Integrating Quantitative and Qualitative Research’, Journal of Mixed Methods Research, 1(1): 8-22?Creswell, J.W. (2009) ‘Editorial: Mapping the Field of Mixed Methods Research’, Journal of Mixed Methods Research, 3(2): 95-108 Bergman, M. (2008) Advances in Mixed Methods Research: Theories and Applications, London: Sage ……………. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Introduction. Lecture for the presentation the chosen framework of the course / In-class discussion.,,,,,,, |
2 | Invited Research Talk 1 / Discussion |
3 | Invited Research Talk 2 / Discussion |
4 | Invited Research Talk 3 / |
5 | Invited Research Talk 4 / Discussion |
6 | Invited Research Talk 5 / Discussion |
7 | Invited Research Talk 6 / Discussion |
8 | Invited Research Talk 7 / Discussion |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
9 | Sunum Araştırma Tasarımı |
10 | Sunum Araştırma Tasarımı |
11 | Sunum Araştırma Tasarımı |
12 | Sunum Zihinsel Haritalandırma |
13 | Sunum Zihinsel Haritalandırma |
14 | Genel Değerlendirme |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 40 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 60 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci bilimsel düşüncenin temellerini ve gelişimini kavrayabilir. | X | ||||
2 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci doğru referansları kullanarak mevcut kuramsal yaklaşımları irdeleyip, yorumlayabilir ve yeni sentezlere ulaşabilir. | X | ||||
3 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci uzmanlık alanındaki donanımını farklı fonksiyonlara (gazetecilik, halkla ilişkiler, reklam, pazarlama, radyo, televizyon, sinema, yeni medya) ilişkin bilgi ve becerilerle destekleyebilir. | X | ||||
4 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci eleştirel düşünceyi, medya ve iletişim alanındaki etik değerleri, kamu yararı doğrultusunda insan ve topluluk haklarına saygıyı benimser. | X | ||||
5 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci seçtiği uzmanlık alanında ileri düzeyde ve güncel, kuramsal ve pratik bilgiyi çalışmalarına eklemleyebilir. | X | ||||
6 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci farklı yöntem yaklaşımlarını kullanarak özgün bilimsel araştırmalar yapabilir. | X | ||||
7 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci nitel ve nicel araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanabilir. | X | ||||
8 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci yeni yöntemler geliştirerek ya da bilinen yöntemleri yeni alanlara uygulayarak bilimsel metotlara yenilik getirebilir. | X | ||||
9 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını uluslararası saygın bilimsel platformlarda sunabilir ve yayımlayabilir. | X | ||||
10 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci farklı uluslardan ve farklı bilim dallarından gelen uzmanlarla araştırma ve eğitim işbirlikleri yapabilir. | X | ||||
11 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını sürdürürken bilimsel etiği öncelikle gözetir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 42 | 126 |
Sunum | 1 | 12 | 12 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 12 | 12 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 192 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 7.68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |