Toplumsal Cinsiyet ve İletişim(COM 732)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM 732 | Toplumsal Cinsiyet ve İletişim | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Doktora |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Medya ve İletişim Çalışmalarında Toplumsal Cinsiyet ve buna koşut olarak cinsiyet, cinsellik, cinsel kimlik, vb. paradigmalarının kullanım biçimlerini derinlemesine incelemek ve somut araştırma ortamında uygulanmasına dair kuramsal (özellikle de feminist kuram, queer kuramı, kimlik kuramları) ve metodolojik bilgilerin edinilmesini sağlamak |
İçerik |
Toplumsal Cinsiyet kavramının tarihi : kadın hareketleri ve feminizm kuramları Toplumsal cinsiyet, cinsiyet, cinsellik, LGBTİ ve queer kuramları : beden politikaları ve tartışmalar Medya alanında toplumsal cinsiyet araştırmaları : tarihsel gelişme ve örnekler İletişim alanında toplumsal cinsiyet : kişilerarası iletişim, grup içi iletişim, araştırma örnekleri Post-feminizm, neo-feminizm ve diğer yeni toplumsal cinsiyet odaklı sosyal-siyasal hareketler, araştırma örnekleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Medya ve İletişim Çalışmalarında toplumsal cinsiyet paradigmasının ve bu paradigmadan hareketle oluşan yeni alt disiplinlerin özelliklerini bilmek. Medya, popüler kültür, kişilerarası ietişim, grup içi iletişim, kültürlerarası iletişim gibi alanlarda toplumsal cinsiyet araştırmalarına dair örnekleri irdelemek ve bu örnekler üzerine farklı eleştirel okumalar yapmak. Her yıl belirlenen ortak bir konu kapsamında, toplumsal cinsiyet paradigmasının kullanıldığı bir araştırma gerçekleştirmek. |
Öğretim Yöntemleri |
Kuramsal çalışmalar, okuma ve tartışmalar Araştırma Araştırma bulgularının akademik yayın biçiminde değerlendirilmesi |
Kaynaklar |
Foucault, M., Cinselliğin Tarihi, Ayrıntı Yay Donovan, J., Feminist Teori, İletişim Butler, J., Cinsiyet Belası, Butler, Bela Bedenler Sancar, S., Türk Modernleşmesinin Cinsiyeti, İletişim Direk, Z. (ed.), Cinsiyetli Olmak, Yapı Kredi Yayınları Yardımcı, S., Güçlü, Ö., Queer Tahayyül, Sel Yayıncılık Benhabib, S. vd., Çatışan Feminizmler, Sel Yayıncılık Cogito Dergisi no.65, Cinsel Yönelimler ve Queer Kuramı Bu kaynakça asgari ve temel nitelikli kaynaklara aittir. Her yıl araştırma yapılacak alan doğrultusunda ek kaynakçalar önerilecektir. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 60 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 2 | 0 |
Sunum | 2 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 4 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 1 | 28 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 30 | 30 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 7.60 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |