Dersin Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Dersi Veren(ler) |
Aliye KOVANLIKAYA
akovanlikaya@gsu.edu.tr (Email)
|
Dersin Yardımcıları |
|
Dersin Amacı |
--Kant'ın kritik felsefesinin bilimin sınırlarını nasıl çizdiğini ve bilim anlayışını inceleme
|
İçerik |
--Bu derste Kant’ın Saf Nutkun Kritiği eserinin ikinci kısmı olan “Transandantal Yöntem Öğretisi”, insan bilgisinin, ‘Transandantal Unsur Öğretisi”nde tesis edilen imkânı ve sınırı dikkate alınarak eleştirel bir incelemeye tabi tutulacaktır.
-Ce cours est consacré à l’étude de la « Théorie transcendantale de la méthode », la deuxième partie de La critique de la raison pure de Kant, en prenant en compte la possibilité et la limite de la connaissance humaine établies dans la partie « Théorie transcendantale des éléments ».
-This course aims at a critical investigation of “Transcendental Doctrine of Method”, i.e., second part of Kant’s Critique of Pure Reason by taking into account the possibility and the limit of human knowledge constituted in “Transcendental Doctrine of Elements”.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Kant'ın saf nutuk sistemini nasıl kurduğunu öğrenme Bilim ile bilim olmayanın ayrılıp ayrılamayacağı konusunun önemini öğrenme
|
Öğretim Yöntemleri |
Metin analizi
|
Kaynaklar |
Kant, E. Critique de la raison pure Kant, I. Kritik der reinen Vernunft
|