Fransız Edebiyatı III (18.yy)(LFR319)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LFR319 | Fransız Edebiyatı III (18.yy) | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ahmet ÖZKAN aozkan@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Présentation de la littérature et de la philosophie du XVIIIe siecle a travers les oeuvres des grands écrivains et philosophes du Siecle des Lumieres. |
İçerik | Présentation de la philosophie du siècle des Lumieres. Interactions avec le XVIIe siecle. Analyse de textes de Fontenelle, Bayle, Montesquieu, Le Sage, Marivaux, Diderot et L'Encyclopédie, Voltaire et Rousseau. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | |
Öğretim Yöntemleri | Biobibliographies des phiilosophes. Analyses des morceaux choisis de leurs oeuvres. |
Kaynaklar |
Fontenelle, Bayle, Montesquieu, Le Sage, Marivaux, Diderot, Voltaire ve Rousseau'nun yapıtları. Gustave Lanson, Histoire de la littérature française. Laurent Versini, Le XVIIIe siecle - Littérature française. Daniel Mornet, La Pensée française au XVIIIe siecle. Roland Mounier et Ernest Labrousse, Le XVIIIe siecle, L'Epoque des Lumieres. Paul Hazard, La Pensée européenne au XVIIIe siecle. Jean Robiquet, La Vie quotidienne au temps de la Révolution. André Lagarde- Laurent Michard, XVIIIe siecle. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | 18. Yüzyılın genel özellikleri I - Klasik Dönem'den Aydınlanma Çağı'na geçiş: Tarihsel, toplumsal ideolojik çerçeve |
2 | 18. Yüzyılın genel özellikleri II - Klasik Dönem'den Aydınlanma Çağı'na geçiş: Tarihsel, toplumsal ideolojik çerçeve |
3 | Aydınlanma Çağı - Genel Kavramlar |
4 | Locke, Berkeley, Hume, Kant, Fontenelle ve Bayle |
5 | Fontenelle - Seçme parçalar: Entretiens sur la pluralité des mondes, Histoire des oracles. Bayle - Seçme Parçalar : Pensées sur les cometes. |
6 | XVIII. yüzyılın edebi çerçevesi : Edebi türlere giriş |
7 | Montesquieu - Edebi hayatı ve eserleri - Seçme parçalar: Lettres persanes, L'esprit des lois. |
8 | Sınav |
9 | Diderot ve L'Encyclopédie - Seçme Parçalar: Le Neveu de Rameau, Jacques le Fataliste, Lettres sur les aveugles a l'usage de ceux qui voient |
10 | Voltaire - Seçme Parçalar: Lettres anglaises, Zadig, Candide, Micromégas. |
11 | Rousseau - Seçme Parçalar: Discours sur les Sciences et les Arts, Contrat social, Confessions Emile ou de l'éducation, |
12 | XVIII. yüzyıl Fransız şiiri ve tiyatrosu : Seçme metinler |
13 | XVIII. yüzyıl kadın yazarları |
14 | Fransız Devrimi: Toplumsal koşullar ve İdeolojik çerçeve |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 8 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 9 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
2 | Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
3 | Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak. | X | ||||
4 | Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek. | X | ||||
5 | Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. | X | ||||
6 | Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. | X | ||||
7 | Fransız Edebiyatını öğretebilmek | X | ||||
8 | Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek. | X | ||||
9 | Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek. | X | ||||
10 | İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 3 | 0 |
Ödevler | 0 | 8 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 8 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 10 | 0 |
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |