Fransız Edebiyatı I (20.YY)(LFR219)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LFR219 | Fransız Edebiyatı I (20.YY) | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Engin BEZCİ enginbezci@hotmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ce cours se propose d’étudier l’histoire de la littérature française du 20e siècle à travers les mouvements/écoles, les auteurs et les oeuvres majeurs de cette période. |
İçerik | Littérature française du 20e siècle |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Connaissances des mouvements/écoles littéraires, des auteurs et des oeuvres qui ont marqué le siècle. 2. Analyse littéraire/de textes |
Öğretim Yöntemleri | Cours magistral, lecture et analyse de textes individuelle et par groupe |
Kaynaklar |
Les Nourritures terrestres / André Gide Paludes / André Gide Manifeste du surréalisme / André Breton Les Champs magnétiques / Breton et Soupault La Disparition / Georges Perec Les Mots et les images / René Magritte Misérable miracle / Henri Michaux Les Logogrammes / Christian Dotremont A la Recherche du temps perdu / Proust La Nausée / Jean-Paul Sartre Qu'est-ce que la littérature ? / Jean-Paul Sartre Le Deuxième sexe / Simone de Beauvoir Le Mythe de Sisyphe / Albert Camus L'Etranger / Albert Camus La Cantatrice chauve/ Eugène Ionesco L'Ere du soupçon / Nathalie Sarraute La Jalousie / Alain Robbe-Grillet Pour un nouveau roman / Alain Robbe-Grillet La Salle de bain / Jean-Philippe Toussaint |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Introduction - Contexte historique, philosophique/idéologique et artistique du début du siècle : L’Homme moderne |
2 | André Gide - Un « condensé » du siècle à venir, un « contemporain capital » (Les Nourritures terrestres, Paludes) |
3 | Des avant-gardes aux surréalismes I - Le Surréalisme français (Manifeste du surréalisme, Les Champs magnétiques) - L'OULIPO (La Disparition) |
4 | Des avant-gardes aux surréalismes II - Le Surréalisme belge (Les Mots et les images, Paul Nougé et René Magritte; Misérable miracle, Henri Michaux) - Les Logogrammes de Christian Dotremont |
5 | Marcel Proust - L'avènement du roman moderne (A la recherche du temps perdu) |
6 | Marcel Proust - L'avènement du roman moderne (A la recherche du temps perdu) |
7 | L'Existentialisme - Littérature engagée (Qu'est-ce que la littérature ?, Jean-Paul Sartre; La Nausée, Jean-Paul Sartre) / Féminisme (Le deuxième sexe, Simone de Beauvoir) |
8 | Examen partiel |
9 | L'Absurde camusien (Le Mythe de Sisyphe, L'Etranger) |
10 | Le théâtre de l'Absurde (La Cantatrice chauve, Ionesco) |
11 | Structuralisme et Nouveau Roman (L'Ere du soupçon, Nathalie Sarraute; Pour un nouveau roman, Alain-Robbe Grillet; La Jalousie, Alain Robbe-Grillet) |
12 | Structuralisme et Nouveau Roman (L'Ere du soupçon, Nathalie Sarraute; Pour un nouveau roman, Alain-Robbe Grillet; La Jalousie, Alain Robbe-Grillet) |
13 | La post-modernité - L'Homme post-moderne |
14 | La post-modernité - Ecrivains minimalistes et Fictions ludiques (La Salle de bain, Jean-Philippe Toussaint) |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 20 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 80 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 20 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
2 | Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
3 | Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak. | X | ||||
4 | Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek. | X | ||||
5 | Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. | X | ||||
6 | Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. | X | ||||
7 | Fransız Edebiyatını öğretebilmek | X | ||||
8 | Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek. | |||||
9 | Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek. | |||||
10 | İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum | 1 | 8 | 8 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |