Medya Eleştirisi(CO-E 511)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CO-E 511 | Medya Eleştirisi | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ceren SÖZERİ cerensozeri@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacım iletişim ve medyayı konu alan araştırmaları tarihsel bir perspektifle incelemek, medyayı yapı ve içerik olarak ele alan eleştirel kuramları öğrenmek, medyanın bağlantılı sektörlerle ilişkisini kuramsal arka plan ve güncel örnekler üzerinden analiz etmektir. |
İçerik |
Medya ve iletişim çalışmalarının kısa tarihçesi Normatif medya kuramları Medya etki teorileri Türkiye'de medyanın ekonomi politiği Medya etiği Siyasal iletişim ve medya Ayrımcılığa ilişkin yasal düzenlemeler ve medyada ayrımcılık Ara sınav 15 Kasım 2017 Medya ve Nefret Söylemi Spor endüstrisi ve medya Reklam endüstrisi ve medya Sinema endüstrisi ve medya Alternatif Medya ve Türkiye'deki uygulamaları Yeni medya ve etik sorunlar |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci, - Medyanın yapısal özelliklerini ve medya pazarlarının işleyişini öğrenir - Medya içeriklerine dair eleştirel bir perspektif geliştirir - Medya sektörü ile diğer sektörler arası ilişkilerin nasıl olması gerektiğini kavrar |
Öğretim Yöntemleri | Katılımcı Konferans |
Kaynaklar | Dersle ilgili tüm kaynaklar ders işleyişiyle birlikte sunulacaktır. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş, medya ve iletişim çalışmalarının kısa tarihçesi |
2 | Normatif medya kuramları |
3 | Medya etki teorileri |
4 | Türkiye'de medyanın ekonomi politiği |
5 | Medya etiği |
6 | Siyasal iletişim ve medya |
7 | Ayrımcılığa ilişkin yasal düzenlemeler ve medyada ayrımcılık |
8 | Ara Sınav |
9 | Medya ve Nefret Söylemi |
10 | Spor endüstrisi ve medya |
11 | Reklam endüstrisi ve medya |
12 | Sinema endüstrisi ve medya |
13 | Alternatif Medya ve Türkiye'deki uygulamaları |
14 | Yeni medya ve etik sorunlar |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 80 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Kurumsal pazarlama stratejileri geliştirirebilir. | X | ||||
2 | Marka yönetim stratejileri üretebilir. | X | ||||
3 | Reklam kampanyalarını eleştirel gözle analiz eder. | X | ||||
4 | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. | X | ||||
5 | Kurum kimliği ve kurum imajı konularında bilgi sahibi olur ve aralarındaki ilişkiyi kurabilir. | X | ||||
6 | İletişim alanındaki yenilikçi ve yaratıcı gelişmeleri takip eder. | X | ||||
7 | Öğrenciler stratejik ve analitik düşünme yetilerine sahip olurlar. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 | 10 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |