Pazarlama İlkeleri(ML513)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ML513 | Pazarlama İlkeleri | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nilşah CAVDAR AKSOY (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, pazarlama bilimi hakkında analitik ve eleştirel düşünme kabiliyeti kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik | Ders kapsamında, etkili pazarlama stratejileri geliştirmek için anlaşılması gereken pazarlama kavramları, pazarlama stratejisi, pazarlama çevresi, pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırmaları, tüketici davranışları gibi konular işlenecek ve uluslararası pazarlama, sürdürülebilir pazarlama gibi kimi öne çıkan pazarlama alt alanları üzerinde durulacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlayabilme, örneklendirebilme 2. Temel pazarlama bileşenlerini analiz edebilme ve pazarlama süreci içindeki yerleri düzenleyebilme 3. Pazar çevresi kavramını açıklayabilme, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz edebilme ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirleyebilme 4. Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz edebilme ve pazarlama programlarını oluşturabilme 5. Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip etme, bu bilgiler ışığında strateji oluşturabilme |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
o Philip Kotler & Gary Armstrong, Principles of Marketing, Pearson. o Mehmet Karafakıoğlu, Pazarlama İlkeleri, Beta. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş ve kavramlar |
2 | Pazarlamada temel kavramlar |
3 | Pazarlama stratejisinin işletmelerdeki yeri ve önemi |
4 | Pazarlama çevresi |
5 | Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmaları |
6 | Pazarlama araştırmaları-devam |
7 | Tüketici davranışı |
8 | Tüketici davranışı-devam |
9 | Ara sınav |
10 | Pazar bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma |
11 | Güncel pazarlama alt alanları |
12 | Öğrenci sunumları |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 |
Proje | 1 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmelerin üretim yönetimi ve pazarlama, yönetim, muhasebe ve lojistik fonksiyonlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi birikimi; bu bilgi birikimini uygulama becerisi. | X | ||||
2 | İş hayatı ile ilgili hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji ve sayısal yöntemler gibi bilimsel alanlar hakkında temel kavramsal bilgi birikimi. | X | ||||
3 | Takımlarda etkin bir biçimde çalışma becerisi; alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri ekip arkadaşlarına aktarma becerisi. | X | ||||
4 | Alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak elindeki verileri analiz etme, yorumlama, karşılaşılan sorunları tanımlama ve bunlara uygun çözüm önerileri getirme, gerektiğinde bilimsel bir şekilde bu önerileri savunma becerisi. | X | ||||
5 | Pazar ihtiyaçlarını gözönünde bulundurarak ve riskleri hesaplayarak görev aldığı işletme veya kurumun amaç ve hedeflerini belirleme yetkinliği; girişimcilikte bulunma ve bir işletmeyi kurup yönetme becerisi. | X | ||||
6 | Mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleme bilinci; değişime ve yeniliğe uyum sağlama becerisi; sahip olduğu bilgileri eleştirel olarak değerlendirme becerisi. | X | ||||
7 | İş hayatı için gerekli bilgi-iletişim teknolojileri hakkında temel bilgi; temel ofis programlarını ileri düzeyde kullanma becerisi; verileri bilgisayar ortamında işleme ve raporlama becerisi. | X | ||||
8 | İngilizce ve Fransızca dillerinde, alanındaki güncel bilgileri izleme ve paydaşlarla yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi. | X | ||||
9 | Rekabet ve pazar dinamiklerini, örgütsel ve küresel faktörleri ve bilimsel yöntemleri göz önünde bulundurarak araştırma ve çalışmalar yapma becerisi; projelere katkı sağlama, projelerde sorumluluk üstlenme, yenilikçi ve etkin kararlar alma yetkinliği. | X | ||||
10 | Diğer sosyal bilimler alanları ile de ilişki kurarak yönetsel sorunlara yaratıcı çözümler üretecek stratejiler geliştirme ve sorumluluk alma becerisi. | X | ||||
11 | İş hayatında etik değerler çerçevesinde karar alma ve hareket etme bilinci. | X | ||||
12 | Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Sunum | 1 | 15 | 15 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |