Spor Yönetimi Disiplinlerarası Tezsiz Yüksek Lisans

Etkili İletişim ve İkna(SPR511)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
SPR511 Etkili İletişim ve İkna 1 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Etkili iletişim ve ikna spor yönetiminin her aşamasında önemli bir rol
oynar. Performans yönetimi, paydaşlarla ilişkiler, uluslararası rekabet
koşulları, spor yöneticilerinin günümüz koşullarına uygun etkili
iletişim yöntem ve tekniklerine sahip olmalarını zorunlu kılmaktadır.
Bu eğitim kapsamında, kişilerarası iletişimde, ikna stratejilerinin
oluşturulması ve yönetimi; etkili iletişim becerilerinin geliştirilmesi ve
iletişim süreçlerinin stratejik kullanımına ilişkin bilgi ve deneyim
kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik 1. Giriş: Genel Değerlendirme
Sürdürülebilir ve esneklik içeren yeni iletişim ortamlarına uygun
ikna kavramı - İkna ve manipülasyon arasındaki fark nedir -
Etkili iletişimin sporda sağladığı açılımlar 2. Tarihsel perspektif – ikna kavramının dönüşümü
Gallo, C. (2019). The art of persuasion hasn’t changed in 2000
years. Harvard Business Review.
3. Sosyal Etki nasıl ikna eder? Kitle psikolojisi, uyum ve itaat
Le Bon, Gustave, and Kitleler Psikolojisi. "çev." Hasan Can,
Ankara (2014)
Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2014). Dünden bugüne insan ve
insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. Evrim.
4. Yale Üniversitesi İletişim ve Tutum Derğişimi Laboratuvarı
araştırma sonuçları - Etkili Kaynağın özellikleri
İnanılırlık – Saygınlık – Güvenilirlik
Hovland, Carl I. Changes in attitude through communication. The
Journal of Abnormal and Social Psychology, 1951, 46.3: 424.
5. Yale Üniversitesi İletişim ve Tutum Derğişimi Laboratuvarı
araştırma sonuçları - Etkili Mesajın özellikleri
Görüş farkı - Mesajda duygusal öğelerin kullanımı
Hovland, Carl I. Changes in attitude through communication. The
Journal of Abnormal and Social Psychology, 1951, 46.3: 424.
6. “Kalıcı Mesaj” öğeleri
McKee, R., & Fryer, B. Storytelling that moves people. Harvard
business review, 81(6), 51-55., 2003
Conger, Jay A. The necessary art of persuasion. Harvard Business
Review Press, 2008.
7. Ara Sınav
8. İknanın 6 temel prensibi
Cialdini, Robert B. İknanın psikolojisi. Kapital medya, 2001.
9. İkna prensiplerinin spor psikolojine uyarlanması
Jackson, Ben, James Dimmock, and Josh Compton, eds. Persuasion
and communication in sport, exercise, and physical activity.
Routledge, 2017.
10. Sporda etkili iletişim yöntemi olarak Oyunlaştırma ve Büyük Veri
kullanımı
11. Örnek İnceleme
12. Örnek İnceleme
13. Uygulama Çalışmaları
14. Uygulama Çalışmaları
Dersin Öğrenme Çıktıları İkna süreçlerinin değişimini tarihsel perspektifte değerlendirir
Etkili sunum tekniklerini bilir ve uygular
Etki oluşturan iletişim stratejileri oluşturur ve iletişim sürecini
yönetir.
Spor sektöründe öne çıkan iletişim stratejileri örneklerini bilir ve
yorumlar.
Dijitalleşme sürecini yorumlar ve uygular.
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar Jackson, Ben, James Dimmock, and Josh Compton, eds. Persuasion
and
communication in sport, exercise, and physical activity. Routledge,
2017.
Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2014). Dünden bugüne insan ve
insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. Evrim.
Cialdini, Robert B. İknanın psikolojisi. Kapital medya, 2001.
Cialdini, Robert B. İknaya açılan kapı, MediaCat, 2016.
McKee, R., & Fryer, B. Storytelling that moves people. Harvard
business review, 81(6), 51-55., 2003
Conger, Jay A. The necessary art of persuasion. Harvard Business
Review Press, 2008.
Hovland, Carl I. Changes in attitude through communication. The
Journal of Abnormal and Social Psychology, 1951, 46.3: 424.
Gallo, C. (2019). The art of persuasion hasn’t changed in 2000
years. Harvard Business Review.
Le Bon, Gustave, and Kitleler Psikolojisi. "çev." Hasan Can,
Ankara (2014)
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0.00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top