Dijital Dönüşüm, Dijitalleşme ve Paydaş Deneyimi(SPR505)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SPR505 | Dijital Dönüşüm, Dijitalleşme ve Paydaş Deneyimi | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Günümüzde her sektörde rekabet avantajı sağlamanın yolu ihtiyaca yönelik dijital dönüşümün gerçekleştirilmesi, dijital sistemlerin geliştirilmesi, dijital teknolojilerin etkin kullanımı ve deneyimin etkin yönetimi ile doğrudan ilişkili hale gelmiştir. Programda zorunlu olarak sunulan bu derste edindikleri bilgi birikimi sayesinde öğrenciler dijital dönüşümü, dijital teknolojileri ve deneyim yönetimini daha etkin anlayabilme ve yönetebilme yetkinliğine sahip olabileceklerdir. Bu kapsamda dersin amaçları şu şekilde belirlenmiştir: • Öğrencilerin dijital dönüşüm, dijital sistemler, dijital teknolojiler ve deneyim yönetimi ile ilgili temel bilgilere ve spor yönetimde bu konuların stratejik rolüyle ilgili temel yaklaşımlara hâkim olmalarını sağlamak • Öğrencilerin dijital teknolojilerin (büyük veri, nesnelerin interneti, yapay zeka, artırılmış gerçeklik vb.) spor yönetim iş modellerini ve iş süreçlerini nasıl etkilediğini/değiştirdiğini öğrenmelerini ve etkin iş modelleri ile iş süreçleri tasarlanması ve yönetilmesi hakkında temel beceriler geliştirmelerini sağlamak • Öğrencilere paydaşlarla etkileşimi daha iyi yönetmek için deneyim yönetiminden nasıl faydalanılabilecekleri hakkında genel bir bakış açısı sunmak. |
İçerik |
1. Hafta: Dijital dönüşüm ve deneyim yönetimi: Temel kavramlar ve stratejiler 2. Hafta: Dijital iş modelleri 3. Hafta: Dijital iş süreçleri 4. Hafta: Dijital teknolojilerin tanıtımı – Bölüm 1 5. Hafta: Dijital teknolojilerin tanıtımı – Bölüm 2 6. Hafta: Dijital dönüşümün planlanması ve dönüşüm süreci 7. Hafta: Dijital dönüşüm sürecinin etkin yönetimi 8. Hafta: Spor yönetiminde dijital dönüşüm uygulamaları 9. Hafta: Ara Sınav 10. Hafta: Deneyim yönetimi temelleri 11. Hafta: Etkin deneyim yönetimi tasarımı 12. Hafta: Spor yönetiminde deneyim yönetimi uygulamaları 13. Hafta: Dijital dönüşüm ve deneyim yönetiminin etik, sosyal ve güvenlik boyutları 14. Hafta: Proje sunumları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1.Dijital dönüşüm, dijital teknolojiler ve deneyim yönetimini tanımlayabilir; bu konuların spor yönetimindeki uygulamaları ile ilgili temel bilgileri edinebilir. 2. Dijital dönüşüm ve deneyim yönetiminin spor yönetimindeki stratejik rolünü açıklayabilir ve dijital dönüşüm ile deneyim yönetiminin spor yönetiminde etkin bir biçimde planlanması, tasarlanması ve yönetilmesi ile ilgili temel bilgileri edinebilir. 3. Spor yönetiminde dijital dönüşüm ve deneyim yönetimi ile ilgili problemleri/vakaları analiz edebilir ve çözümleyebilir. 4. Spor yönetiminde dijital dönüşüm ve deneyim yönetimi ile ilgili bir ödevi ve/veya bir projeyi bireysel veya takım halinde gerçekleştirebilir; elde edilen sonuçları analiz edebilir. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Laudon, K.C., Laudon, J.P., “Management Information Systems: Managing the Digital Firm”, Prentice Hall, 16th Edition, 2019. - J. Robert Rossman Ph.D. (Author), and Mathew D. Duerden, Designing Experiences (Columbia Business School Publishing), 2019 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |