Pazarlama Teorisi(G565)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
G565 | Pazarlama Teorisi | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nilşah CAVDAR AKSOY (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, pazarlama bilimi hakkında teorik değerlendirmeler yapabilme kabiliyeti kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik | Ders kapsamında, etkili pazarlama anlayışları geliştirmek için incelenmesi gereken pazarlama kavramları ele alınacak, teori ve pazarlama teorisine yönelik yaklaşımlar detaylıca irdelenecek ve uluslararası pazarlama, sürdürülebilir pazarlama gibi kimi öne çıkan pazarlama alt alanlarında teorik incelemelerin nasıl yön bulduğu üzerinde durulacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Pazarlama biliminin temelini teşkil eden kavram ve olguları tartışabilme 2. Pazarlamanın dinamik yapısı, mevcut yaklaşımlar, pazarlama kavramında yaşanan değişimleri tanıyabilme 3. Teori geliştirme konusunu analiz edebilme ve yorumlayabilme 4. Pazarlama alanında geliştirilen teorileri tanıma, ayırt edebilme ve pazarlamada teorik ilerleme konusunda hakimiyet kazanma 5. Pazarlama literatüründeki güncel gelişmeleri takip etme ve bu bilgiler ışığında problem tanımlaması yapıp çözüm modelleri sunabilme |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
o Philip Kotler, Kevin Lane Keller, & Alexander Chernev, Marketing Management, Pearson. o Jagdish N. Sheth, David M. Gardner, Dennis E. Garrett, Marketing Theory: Evolution and Evaluation, Wiley. o Mehmet Karafakıoğlu, Pazarlama İlkeleri, Beta. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş ve kavramlar |
2 | Pazarlamada temel kavramlar |
3 | Pazarlamanın iş dünyasındaki, akademideki, toplumdaki yeri ve önemi |
4 | Pazarlama aslında nedir? Pazarlama düşüncesinin gelişimi |
5 | Pazarlama düşüncesine yönelik yaklaşımlar |
6 | Teori nedir, ne değildir? |
7 | Pazarlama teorisinin gelişimi ve bugünü |
8 | Pazarlama araştırmaları ve teorik ilerleme |
9 | Ara sınav |
10 | Tüketici davranışı |
11 | Tüketici davranışı-devam |
12 | Pazarlama alt alanları |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 1 | 35 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bu programı başarıyla tamamlayan bir öğrenci, İşletmenin üretim, pazarlama, muhasebe/finansman, yönetim ve örgütsel davranış gibi farklı alanlarına ilişkin kavram ve teorilerine hakim olabilmeli ve bu alanlar arasındaki etkileşimi anlamak için bütüncül bakabilmelidir. | X | ||||
2 | İşletmelerin farklı fonksiyonları (muhasebe/finansman, pazarlama, insan kaynakları, yönetim) açısından işleyişini anlayabilmeli ve bu konularda hipotezler oluşturarak araştırma önerileri geliştirebilmelidir. | X | ||||
3 | İş dünyasındaki değişimleri saptamak, sorunları teşhis etmek ve bunlara çözüm üretebilmek için araştırma ve incelemeler yapabilmelidir. | X | ||||
4 | Kantitatif ve kalitatif araştırma metodolojisine hakim olabilmelidir. | X | ||||
5 | İstatistiksel analizler yaparak sonuçları yorumlayabilmelidir. | X | ||||
6 | Bilimsel çalışmaları (bildiri sunmak, makale yazmak) gerçekleştirmek için gerekli temele sahip olabilmelidir. | X | ||||
7 | Kültür karşılaştırmalı çalışmalar gerçekleştirmek amacıyla en az bir yabancı dile bilimsel yayın yapacak düzeyde hakim olmalıdır. | X | ||||
8 | Bilim dünyasındaki değişimlere uyum sağlayabilmek için mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleyebilmelidir. | X | ||||
9 | Yürüttüğü araştırma ve incelemelerde takım çalışması yapabilmeli ve takım içindeki bilgi akışına gerekli katkıyı sağlayabilmelidir. | X | ||||
10 | İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilmelidir. | X | ||||
11 | İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilmelidir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 7.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |