Reklam ve Kampanya Analizleri(CO-E 541)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CO-E 541 | Reklam ve Kampanya Analizleri | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Halime YÜCEL BOURSE hbyucel@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere reklam konusunda temel bilgileri vermek ve vaka analizleriyle reklam kampanyalarının çeşitli açılardan nasıl analiz edilebileceği konusunda bilgi kazandırmaktır. |
İçerik |
Reklamın tanımı, reklamla ilgili kurumlar, reklamın işleyiş süreci Başarılı bir reklam kampanyasının ilkeleri Reklam kampanyaları analizinde farklı yöntemler Vaka analizi |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Bu derste öğrenciler bir reklam kampanyasının nasıl ve hangi bakış açılarına göre değerlendilebileceği konusunda bilgi sahibi olacaklardır. |
Öğretim Yöntemleri |
anlatım tartışma öğrencilerin sunumu |
Kaynaklar |
Halime Yücel, Reklamcılığın Temel İlkeleri, Nobel, 2022 Paul Rutherford,. Yeni İkonalar, Çev.Mustafa K. Gerçeker, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 1996. Judith Williamson. Reklamların Dili: Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, Çev: Ahmet Fethi, Ankara, Ütopya Yayınevi, 2001. John Tomlinson. Kültürel Emperyalizm, Çev. Emrehan Zeybekoğlu, İstanbul, Ayrıntı Yayınları, 1999. Zeybekoğlu, İstanbul, Ayrıntı 1999 Varda Langholz Leymore, Hidden Myth: Structure&Symbolizm in Advertising, New York, Basic Books Inc., 1975. Nicolas Riou, Pub Fiction: Société Postmoderne et Nouvelles |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Reklamın tanımı, reklamla ilgili kurumlar, reklamın işleyiş süreci |
2 | Başarılı bir reklam kampanyasının ilkeleri |
3 | Reklam kampanyaları analizinde farklı yöntemler |
4 | Hedef kitleye açısından reklam kampanyaları analizleri |
5 | Yaratıcı strateji açısından reklam kampanyaları analizleri |
6 | Reklamda mizah kullanımının etkileri |
7 | Günümüz reklam kampanyalarında temel izlekler |
8 | Vaka analizi |
9 | Vaka analizi |
10 | Vaka analizi |
11 | Vaka analizi |
12 | Vaka analizi |
13 | Vaka analizi |
14 | Vaka analizi |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Kurumsal pazarlama stratejileri geliştirirebilir. | X | ||||
2 | Marka yönetim stratejileri üretebilir. | X | ||||
3 | Reklam kampanyalarını eleştirel gözle analiz eder. | X | ||||
4 | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. | X | ||||
5 | Kurum kimliği ve kurum imajı konularında bilgi sahibi olur ve aralarındaki ilişkiyi kurabilir. | X | ||||
6 | İletişim alanındaki yenilikçi ve yaratıcı gelişmeleri takip eder. | X | ||||
7 | Öğrenciler stratejik ve analitik düşünme yetilerine sahip olurlar. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Sunum | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.60 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |