Pazarlama İletişimi(SİY 651)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| SİY 651 | Pazarlama İletişimi | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem ERSAYIN cersayin@gmail.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı |
Pazarlama iletişimi ve bütünleşik pazarlama iletişimi kavramları tanımlanacak ve pazarlama iletişimi karma elemanlarının entegre edilmesinin kurumlar için önemi üzerinde durulacak; bütünleşik pazarlama iletişimi sürecinin iletişim temelli anahtar kavramları açıklanacak; kitle iletişim araçları ve e-medyanın bütünleşik pazarlama iletişimindeki yeri ve önemi belirtilecek; uluslar arası bağlamda pazarlama iletişiminin uygulama pratikleri standardizasyon ve adaptasyon kavramları temel alınarak açıklanacak; bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi için temel uygulama konuları olan planlama; bütçeleme, hedef-strateji ve taktik belirleme detaylışekilde tanımlanacak ve açıklanacak; bütünleşik pazarlama iletişimi karması elemanlarından Reklam, H. İlişkiler, Satış Promosyon, Kişisel Satış tanımlanacak ve her bir karma elemanının pazarlama iletişimindeki yeri ve önemi örneklerle açıklanacak. |
| İçerik |
1. Hafta: Pazarlama iletişimi temel kavramları. 2. Hafta: Bütünleşik pazarlama iletişiminin temel unsurları ve kurumlar için gerekliliği. 3. Hafta: Pazarlama İletişimi sürecine etki eden temel iletişim kavramları. 4. Hafta: Kitle iletişim araçları ve e-medyanın pazarlama iletişimindeki yeri ve önemi. 5. Hafta: Uluslararası bağlamda pazarlama iletişimi. 6. Hafta: Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi planlaması. 7. Hafta: Ara Sınav (vize). 8. Hafta: Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi bütçeleme. 9. Hafta: Hedef/strateji ve taktik oluşturma I. 10. Hafta: Hedef/strateji ve taktik oluşturma II. 11. Hafta: Reklamın bütünleşik pazarlama iletişimi içerisindeki yeri ve önemi. 12. Hafta: H.İlişkilerin bütünleşik pazarlama iletişimi 13. Hafta: Kişisel satışın bütünleşik pazarlama iletişimi içerisindeki yeri ve önemi. 14. Hafta: Satış promosyonun bütünleşik pazarlama iletişimi içerisindeki yeri ve önemi. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; ? Pazarlama İletişiminin bütünlüklü hale getirilmesinin kurumlar için önemini tanımlayabilecek. ? Bütünleşik pazarlama iletişimine temel oluşturan iletişim kavramlarını, mecraların iletişimdeki yeri ve önemini, uluslar arası uygulamalardaki kavramları açıklayabilecek. ? Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi için temel uygulama konuları olan planlama, bütçeleme, hedef/strateji/taktik belirlemeyi açıklayabilecek. ? Bütünleşik pazarlama iletişimi temel karma elemanlarından reklam, H.İlişkiler, kişisel satış ve satış promosyonu tanımlayabilecek ve söz konusu elemanların özelliklerini ve kurumlar için kullanım alanlarını ve faydalarını açıklayabilecek. |
| Öğretim Yöntemleri | Literatür tarama, vaka analizleri, PPT sunumları |
| Kaynaklar |
Pickton, D., Broderick, A. (2005). Integrated Marketing Communications, London: Prentice Hall. Kotler, P., Armstrong, G. (2017). Principles of Marketing, New Jersey: Prentice Hall. Dahlen,M., (2010). Marketing Communications: Wiley İlgili güncel Makaleler |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | 1. Hafta: Pazarlama iletişimi temel kavramları. |
| 2 | 2. Hafta: Bütünleşik pazarlama iletişiminin temel unsurları ve kurumlar için gerekliliği. |
| 3 | 3. Hafta: Pazarlama İletişimi sürecine etki eden temel iletişim kavramları. |
| 4 | 4. Hafta: Kitle iletişim araçları ve e-medyanın pazarlama iletişimindeki yeri ve önemi. |
| 5 | 5. Hafta: Uluslararası bağlamda pazarlama iletişimi. |
| 6 | 6. Hafta: Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi planlaması |
| 7 | 7. Hafta: Ara Sınav (vize). |
| 8 | 8. Hafta: Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi bütçeleme. |
| 9 | 9. Hafta: Hedef/strateji ve taktik oluşturma I. |
| 10 | 10. Hafta: Hedef/strateji ve taktik oluşturma II. |
| 11 | 11. Hafta: Reklamın bütünleşik pazarlama iletişimi içerisindeki yeri ve önemi. |
| 12 | 12. Hafta: H.İlişkilerin bütünleşik pazarlama iletişimi içerisindeki yeri ve önemi. |
| 13 | 13. Hafta: Kişisel satışın bütünleşik pazarlama iletişimi içerisindeki yeri ve önemi. |
| 14 | 14. Hafta: Satış promosyonun bütünleşik pazarlama iletişimi içerisindeki yeri ve önemi. |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 1 | 40 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İletişim sorunlarına yönelik çözümler için gerekli stratejik düşünme ve analiz yetisine sahip olur. | X | ||||
| 2 | Stratejik iletişim alanında özgün projeler tasarlar, uygular ve yönetir. | X | ||||
| 3 | Yeni iletişim teknolojileri, kriz ve risk iletişimi yönetimi, ikna, kültürlerarası iletişimin etkinliği vb. konularda bilgi sahibi olur. | X | ||||
| 4 | Profesyonel etik ilkeleri uygular ve teşvik eder. | X | ||||
| 5 | Kültür, iletişim ve kuruluşların değişimi arasındaki ilintileri farkeder. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Toplam İş Yükü | 0 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 0 | ||


